miian

Alla inlägg den 18 mars 2014

Av Mia - 18 mars 2014 08:53

Godmorgon hjärtat   

Hur är det med dig, längesen du svara mig nu tycker jag!


Igår visade Lejja att du har lärt henne en hel del,

vi åkte till stan och träffade Polly och hennes syrra,

syrran är livrädd för stora hundar, vi har sagt att ni

skulle ses, du var ju helt super med små kaxiga hundar!


Men Lejja har sett hur du gjort, och hon gjorde detsamma!

Fia skällde och tyckte att Lejja var läskig, och Lejja

nonchade henne totalt!


Tog en timme så var alla lösa och sprang omkring i skogen.

Lejja var inte alls på Fia, utan Fia fick skrutta omkring och

se att Lejja var ju en snäll plupp =)

Tack för hjälpen käraste du!


Vi tar långa prommisar nuförtiden, du skulle inte klara dem,

det tror jag inte, du skulle klarat att gå, men efter vilan

hade du haft problem, så du behöver inte känna dig avis eller så.


Jag kan få lite dåligt samvete att Lejja är lite här och där,

så var det ju inte på slutet för dig, men jag vet att du trivdes

bäst här hemma på gården, där du bara kunde ligga och

spana ut över Sörbo.


Tittar ofta ut på Kalles gräsmatta, för att kanske få se en

skymt av dig, vi har ju inhängat gården, men du har ju

ett speciellt ställe där man kan springa ut och lägga sig

under körsbärsträdet.

Men du ligger ju inte där längre, och det är inte kul Bamse!


När du ibörjan kom på att man kunde smita ut där, så gick

du ofta till grinden för att bli insläppt på gården,

men tillslut kom du ju på att det var ju bara gå in på samma ställe.


Jag har startat en hemsida, men breven kommer vara här tills

du får en egen sida, som är värdig kungen.


Jag vill hålla dig hela natten, spelas nu, men det stämmer ju inte,

hela natten hade ju inte funkat, men som vi brukade göra,

när pappa gick upp så kom ni upp till mig, om inte du kom

på att jag skulle gå till dig och mysa istället, Lejja tog

ju lite väl mycket plats i sängen ibland, och det gör hon

fortfarande. Imorse så kom hon upp och la sig så jag hade väl

typ bara chans att ligga på sidan för att få plats i sängen.

Men sånt gör mig inget, jag vet att det kommer en dag

då det inte är så mer, en dag där det inte ligger någon

lurventuss i sängen...

Det fattas redan 1, en finaste Bamsemannen som funnits,

bästa killen, min bästa kille!


Du vet den där hängaren som Amanda gjorde i slöjden,

3 krokar, 1 stämmer idag. Myzak Lejja Bamse

står det på den. Inte trodde jag väl att Bamsekroken skulle

bli tom nångång.


Vi sa att du skulle bli 65 år, men jag hade ju tänkt människoår,

var jag inte tydlig nog tro?

Du blev ca 73...i hundår då.

Så egentligen var du ju snällare som var kvar lite

längre, men nä nog skulle det vara i människoår allt!


Det märks att du var mer med på morgonen, för

shit va tomt det är här då!

Tråkigt tomt! 


Snart ska vi ut och gå med Tindra och Ulrika,

andra promenaden med dem utan dig, usch och blä

utan dig, det är 2 ord som bara känns BLÄÄÄÄÄ


Jag tänker på i sommar, vi ska ju bo i husvagnen,

ett ställe du gillade, nära till familjen, vad du än var så

var du ändå nära oss. Kommer bli tomt utan dig i Orsa,

vi har ju varit där sen 06.

Undra om Orsa kommer sakna dig?

Såklart, de som följt dig under alla år måste

vara mäkta impade!

Kommer du ihåg första året?? Jisses otroligt att vi åkte upp

året efter igen! Och att vi fick komma in på campingen igen...


Men de sista åren, herregud vilken kung på campingen!

Du skötte dig så bra, tror att många ville ha en hund

som dig!


Ja jag får vara tacksam att jag haft äran att haft

dig i min närhet i 9 år, inte många som har träffat dig,

och stackars dem säger jag bara!


Så  min älskade, nu ska jag ut till Sissi och se vad

hon har pysslat med, hon har lånat en symaskin av mormor

och har börjat sy mössor till knoddarna!


Mamma älskar dig for ever and ever   






kategorier

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards