miian

Alla inlägg den 14 mars 2014

Av Mia - 14 mars 2014 09:28

Dag 4.... av resten av mitt liv


Godmorgon hjärtat!

3 ggr nu på kort tid har jag märkt att du inte är här.

Öppnade ytterdörren, ingen pojk där, (men det luktade

Brindberg, lite kallt, och så har pappa eldat på morgonen,

Brindis, ett ställe som du älskade att vara..)


2 Jag slår på kaffe och när det har runnit ner lite häller

jag i det i en kopp, sätter mig här vid datorn,

vet ju att du kommer voffa snart,

så då kan jag hälla i resten i termosen.

Ingen voffade, men jag kom ihåg att stänga av bryggaren ändå.


3 Jag reste mig nyss för att hämta mer kaffe, då brukade du

resa på dig, för vid den här tiden brukade du ligga här i soffan

brevid mig, och du gick med ut i köket, och tyckte det var

dags för morgonben... Du var lite bortskämd du =)


Å sen har vi ju: ingen kom och ville lägga sig i sängen

brevid mig och Lejja imorse. Minns du hur du tyckte hon

var dryg som tog sån plats, hon bryr sig ju inte om det

är trångt, det är ju mysigt, men du ville ha mer space.

Fast du har ju blivit mega duktig på det, för nått år sen kunde

ju ingen gå förbi dig utan att du groffade till, om pälsen

rördes. Sista tiden kunde ju Lejja ligga precis brevid dig

och det var helt ok.


Igår åkte jag och Lejja med Sandra till byn, och gick hem,

jisses! Tjejen småsprang hela vägen!

Vi var hemma på ca 20 min

och då hade hon lite lukttid i början av prommisen!

Det var så både jag och Ulrika blev andfådda!

Du hade inte klarat det, men jag tror inte att hon hade

sprungit på så om du var med, hon anpassade sig efter

dig, förutom om hon såg nått att jaga...


O igår kväll, såg du vad vi höll på med...

Mmmm I know, äckligt va?

Troligtvis är det lilla Julligull (får vi då hoppas) som stoppat

alla dessa tvättservetter i toan... mmmm Stopp i avloppet,

så himla kul, fick inte upp det heller, hon har hon doppat ett

helt paket, stoppet är ca 25 m in i röret, ute på åkern.

Kul si du!

Tack och lov blir inte vi drabbade =)


Släppte ut Tussi nyss, hon var nere med oss igår, hon hade

nog mer respekt för dig än Lejja..

Lejja kom upp nu och ville ut, såg Tussi... Jag släppte ut henne

på framsidan, tänkte att hon räknar ju inte ut att Tussi var på

baksidan...Eller hur? Finns lite klokhet i henne med,

var Tussi är nu vet ingen =)


Kommer du ihåg när Lejja löpte, då hade vi ju dig, din stackare,

med henne, och Myzak fick inte vara med er. Då höll vi ju

på med in och utsläpp på olika sidor av huset, lika snabbt

som hon sprang för att komma till Myzak, så sprang hon nu..

O du din stackare, fattade ju inte varför hon var som hon

var, ett riktigt våp, och Myzze en arg pojk, tur att

vi ordnade det va?


Igår när jag var på möte var Lejja ute med alla andra,

Julia försvann, Sandra smög efter och hittade henne såhär:

 

Hon satt och babbla med Lejja, undra va de pratade om   


Finaste lilla 2 gråaögonbrynskille, det går bra, men

ååå vad jag skulle vilja borra in mig i ditt öra nu,

jag gjorde en sak i måndags, som jag knappt kommer ihåg,

men blev varse om det när jag handlade i onsdags,

jag tog ju mjukishår från ditt öra och la i plånboken,

där kommer det alltid ligga!


Så mitt hjärta, nu får du gå ut och göra det man nu gör

där du nu är

Mamma älskar dig, nu och forever and ever!

  


 

  

kategorier

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards