miian

Alla inlägg den 15 mars 2014

Av Mia - 15 mars 2014 07:17

Godmorgon hjärtat!

Idag hade du varit lycklig när du gick ut för morgonkiss,

det är snö igen! Du hade rullat och stökat runt på gräsmattan,

det vet jag =)


Lejja gick ut en vända, för att lägga sig i snön och sucka,

hon är ju en tjej som gillar värme mer, nu ligger hon

nerbäddad igen.


Igår gick jag och Lejja stora åkervändan, kändes tomt

när vi kom till ladan, där du alltid satt dig ner och tittade ut

över åkrarna. Något fattades nu!


Tänk att det redan gått en vecka sen du blev dålig,

gu va tiden rusar iväg, för en vecka sen var du med oss,

men det var inte så kul att se hur din mage bråkade med dig...

Undra vad som hände, slog medicinerna ut magen?

Men det hade vi ju i beräkningen när du började med medicinen,

du skulle vara smärtfri tills det inte gick mer.


Fina pluppen, det var tomt när jag kom hem från jobbet igår,

inte för att du brukade vara vaken och möta mig vid dörren

på kvällen, men du låg alltid i soffan och när du hörde att jag

var hemma började gnisslet och leta saker att ha i munnen.

Ju längre jag varit borta, desto mer saker att ha i munnen.


Jag jobbar idag också, ett långt pass, kommer inte hem förrän

10,30 imorgon, så idag skulle du bara ha legat i hallen och

tjurat över att ha en sån elak mamma, nu slipper du det!


Pappa fick bort stoppet  i avloppet igår! Tänk va

händig han är din far! Vi är lite bortskämda allt!


Finaste älskade du, tänk att jag inte kan ta ditt koppel till

Lejja, du har ju ett mycket bättre koppel, men hon är ju

inte lika stökig ifall det kommer nån hund som hon inte tycker om..


Ditt koppel och halsband hänger i hallen, där det alltid har hängt,

jag vet inte hur många gånger jag har kommit på mig själv

att tro att jag har tappat ett koppel på prommisen,

har ju dem runt axlarna. Men det ska bara vara ett där,

måste försöka få in det i skallen bara. .


Nä du gubben, sov vidare nu, det är för tidigt för dig att

slå upp dina fina ögon!

Mamma älskar dig for ever and ever!

  


                          


kategorier

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards