miian

Direktlänk till inlägg 20 maj 2011

20 Maj

Av Mia - 20 maj 2011 07:29

Godmorgon!

Ännu en vacker dag!

Kollade på vädret på tv igår, o det verkade som det skulle

bli uppmot 17 gr idag, men tittar man på klart.se

så ser det inte ut så.. Inge regn iallafall =)

---*---


Fick mina caprijeans igår!

Ursnygga!

O de andra jeansen är skickade igår, så har jag tur så

dimper de ner idag!

---*---


Igår hade jag en normal dag på jobbet!

Såå skönt!

Hade ett intro med mig, då kunde jag ju inte hålla på med

alla miljader saker jag gör annars!

En mycket trevlig kille, o så intresserad!

Tror verkligen att det kommer bli en toppensommar!

---*---


Funderar på en sak. Är det ok med bestraffning/belöning

i skolan? Belöning är ju alltid kul, men jag har hört att

de som sköter sig i skolan får se en film, o de som inte

sköter sig får inte se en film.

Det verkar lite konstigt tycker jag.


Egentligen är väl det som hemma, "om du inte äter upp

så får du ingen efterätt" "Städa ditt rum innan du gör si o så"

Men jag vet inte om det riktigt är ok i skolan.

Ska undersökas!

---*---


Nu har fas 2 i omgörning i huset börjat gro!

DRYGT!

Sov middag häromdagen o drömde om ett hus,

o när jag vaknade så kom jag på att jag ville måla om

i vardagsrummet! Vitt! Men egentligen vet jag ju inte om det

blir billigare än att tapetsera, har ju ett stort vardagsrum,

ca 40 kvm tror jag. Skulle gå åt minst 4 burkar färg.


O sen tänkte jag att sovrummet ska få en uppfräschning, såg

i en tidning, en bild på ett sovrum.

Jag har en gammal köksoffegavel som sänggavel, o den vill jag

inte ha längre.

 

Då såg jag en smart sak, de hade satt upp lister som en

gavel på väggen, o tapetserat i den.

Ny färg på väggen o i "gavlen" så tänkte jag ha tapeten som

jag satt upp som fondvägg förrut!

 

Problem problem! Vet inte hur 17 jag ska få ut sänggaveln bara,

Vill ju inte såga sönder den, tänk om jag vill ha tillbaka den

om 20 år   


Egentligen är det totalt onödigt!

Pengarna kommer att rulla ändå,

har ju massa saker framför mig som kommer kosta.

O jag känner skräck inför min mobilräkning.

Min mob är knäpp, den ringer upp till telesvar lite då o då,

kopplar upp sig mot nätet (såg det i Budapest!!! ) lite då o då

Vissa samtal kommer inte fram, dimper ner att nån har ringt,

för 5 timmar sen.


Dags att skaffa en ny. Men först ska jag vänta in räkningen. .

Shit det var verkligen skitdyrt att logga in på nätet där nere,

o jag vet ju inte hur länge min mob var online....

Fast jag har låst den, så gör den dessa saker!

---*---


En sak som är lite rolig med fb, om nån har blockat en

så ser man ju inte vad den skriver, men man ser om nån har svarat

den, o ibland kan det se ut som att en person har ett samtal med

sig själv =) haha ser verkligen knäppt ut!


Jag har 2 st som har blockerat mig, den ena vet jag

men den andra vet jag inte! om nu testet man kunde göra förrut

stämmer då, det är massa test o massa skräptest som finns där,

nu är det nått är där o stökar, klickar man på det så

sprids det ett virus. En del sprider massa konstiga saker,

som att "mia har gjort ett test, hon tror att ***** gör si o så"

Klickar man på det för att se vad jag tror att du gör, så sprids

det konstiga bilder.


Såg en vän som blev drabbad av det. Inte så kul.

Nu vet väl de flesta om vad jag lägger upp för bilder, så

skulle det komma upp nakenbilder, i min logg så hoppas jag verkligen att

ingen tror att jag laddat upp det, o klickar vidare!


På gott ont med fb alltså, men om man tänker till lite, o inte klickar

på allt man ser, så funkar det bra!


Mina vänner som jag tog bort förrut börjar komma tillbaka =)

Anledningen att jag tog bort flera, är ju att det hände så

mycket då, o  leonbergerägare utomlands, o de som

inte skriv nått till mig, eller jag till dem, tog jag bort,

orkade inte skriva o förklara till alla, o en del tog verkligen

illa upp, det ber jag om ursäkt för.


Men det som avgjorde massa saker, var att när jag började skriva om

vad som var på g, o de som inte kommenterade då, åkte.

Jag är inte en sån som vill ha 2000 vänner på fb, jag vill ha

de jag har kontakt med. O de som inte skriver nått om sig själva

utan bara är in o "kollar" så plockas det bort.

(Fast en del är ju kvar, trots att de inte skriver   )


Jag har lärt mig en läxa, det sprids snabbt på fb, så nu när jag

tar bort nån så förklarar jag, o nu kan jag ju förklara,

förra gången så kändes det som, att om man inte hade brytt sig

tidigare, så behövde man inte veta det nu heller.


Jaja så är det med fb världen, spelen är ju skitkul iallafall,

beroendeframkallande som attan.

Jag spelar bara kombinationsspel, finns ju de som

spelar farmville, o nått med kafé o akvarium,

Sandra visade mig sina akvarium, o hennes granne skötte inte

om hennes fiskar, då var Sandra in i städade det, men hon kunde

inte ge de stackrarna mat... Sånt skulle jag inte våga börja spela!

Har ju sett hur det gör med människor.

Man måste ju ordna "barnvakt" om man åker bort,

annars dör djuren! O döda djur vill man ju inte ha på sitt samvete!

Mer än äckelfästingar o ormar o sånt!

---*---


Verkar vara många hundar som blivit ormbitna iår!

Senast är SumoPumo, Gizmos bror!

Tackolov var K hemma så hon kunde snabbt ordna till det,

ormfan kom in i hundgården!

Usch o fy, om hon inte hade löst det så snabbt!

Sumo mår bra, jobbigt att vara stilla bara.

Det är jobbigt att ha en sjuk hund som känner sig frisk!

Vet ju när Bamse o Lejja blev kastrerade, de var ju jättepigga

efter nån dag, men skulle ändå vara stilla till stygnen läkte.

Det var inte lätt.

---*---


Igår träffade jag söt- o miniproppan en snabbis!

Var o handlade med jobbet, o hade glömt en sak,

var bara att åka tillbaka o handla, o då var de i kassan,

tillsammans med sina föräldrar!

Sötproppan blev glad att se mig, men den andra lilla sötnöten

sov bara =)

---*---


Idag blir det en tur till borlänge, hämtar Amanda vid skolan sen

far vi. Sandra får ju inge lördagsgodis imorgon!

Måste ordnas idag =)

Jag jobbar imorgon, o när jag kommer hem, så svirar jag om ,

o drar på en 40 års fest!

O min date kommer också vara med på festen   

Få se om tjejerna tycker det är ok, att han sover över här sen.

    


Må så gott!

Ta vara på dagen, du vet inte hur morgondagen ser ut!


  






 
 
carina jonsson

carina jonsson

20 maj 2011 10:13

Fb är kul och man väljer ju själv där inne,jag har slutat att ta emot en massa saker...idds inte med det längre,räcker med att skriva själv och till andra mm.En solig och fin dag hos mig som ska bestå av städning och hundpromenader.Det är ju så himla kul att göra om hemma :) Gubben min ska ta hallen i sommar och sen är vårt sovrum på G mm.Finns att göra OM man bara vill *haha och det är väll lite av tjusningen med att ha hus...finns ALLTID nått att göra.Hoppas du får skit kul på festen,det behöver man ibland.Ha en fin helg / kramar om dig MIafia

http://www.svartangel.n.nu

 
Ingen bild

Moster Lena

20 maj 2011 10:20

Här håller vi på att göra om köket, har tatt bort köksbordet o byggt en ö istället!! På fb ska du se till att det står: https istället för http!! Jag gjorde inte det - och då var det någon kul person som hämtade min adress o passord!! Kram

 
Katrin

Katrin

20 maj 2011 17:21

Jag använder mest fb att tjattra lite med vänner... törs inte ens tänka tanken att testa några spel, för jag vet att då sitter jag fast sen... måste ju försöka ha lite liv utanför datorn oxå ;-)
Om en stund ska vi börja sätta staket här, stolparna finns redan på plats så nu ska ribborna dit så det blir ett helt staket. MEN... sonen ska hjälpa mej och tillsammans med honom kommer ju även sambon o lillemannen och då är risken stor att jag fastnar me lillklumpen ist... Har jag tur hinner jag lite av vardera ;-) Hoppas festen blir till belåtenhet ;-))))
kramisar

http://chevyhill.zoomin.se

 
Din tvillingsyster

Din tvillingsyster

20 maj 2011 20:10

Ormj..lar!!!
Syrran och jag var ute på prommis i skogen idag med hundarna och tror du inte att det låg en sån slingrande sak MITT PÅ STIGEN!!!
Och inte flyttade den sig heller trots att syrran var nära på att kliva på den och hade gjort det med om jag inte puttat henne åt sidan...
Soccer var som tur kopplad och gick på min vänstra sida (ormen var till höger om mig) men syrrans hund var okopplad, tur hon är så feg (pudel) att hon blev alldeles förskräckt när jag skrek till.
Puss mitt hjärta, ha så kul på kalaset!

http://benson-soccer.zoomin.se

 
Ingen bild

Nillan

21 maj 2011 01:42

Tjenixen!
Vilka framtidsplaner du har.....kanske kan daten hjälpa dig :)
Ormar är inget att leka med, Minna blev ju biten förra året o det var nära att det gick åt fel håll med henne :(
<3<3<3kramar Nillan

 
Ingen bild

S

21 maj 2011 10:30

Jag tror nog det är ok för brudarna att din date sover över :) Dom är ju så stora nu och vet att deras mamma har förstånd nog att välja en bra karl! SEE you at the party my darling!PUUUUSS

 
Ingen bild

Moster Lena

21 maj 2011 16:01

Ha en skitkul fest ikväll! Kram fra mostra

 
Ingen bild

cb

22 maj 2011 07:29

Fejan är ju lite speciellt i bland....:-) Och du, hoppas det gick bra när dejten och barnen möttes vid frukostbordet ;-)
Det där du skrev om bestraffning i skolan. Känner att jag har lite svårt att sätta mig in i det än :-), men jag tror nog du har rätt i känslan att det ä'r lite märkligt. Det ska väl vara undervisning i första hand och inte "uppfostran", iaf när man är så stor som dina barn är.

 
Gunilla (Sys)

Gunilla (Sys)

23 maj 2011 01:25

Hej Mia! Nu är det jag som är inne och uppdaterar mig lite. Har varit så himla dålig på det här med bloggläsande, även att skriva faktiskt. Ville bara titta in och ge dig en kram.

http://gunillasblogg.gunilladahl.se

 
Ingen bild

Annica Älsa o Bollnäsa

23 maj 2011 07:33

Ja skit trist med Fb när det virvlar en massa virus hela tiden, men man får strunta i att klicka på allt:)
Lät kann snyggt att göra så där med lister och tapet i stället för en gavel!! Nåt att tänka på när våran gavel kanske snart åker ut;)
Ha en bra vecka....själv klipper jag hund;) kanske kommer i bloggen;) om nån dag, lejon klippt är nog ganska snyggt=))))))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 2 december 2023 17:42

     

Av Mia - 3 juni 2023 15:48

Emma har klarat Anlagsprov i viltspår   16 minuter, klarade det självständigt    Och sen har  hon blivit BIR på en inoff   Krtiken: "Väl könspräglad, bra storlek,  Vackra mörka ögon, välplacerade öron, Rypisk hals, bra kropp, korr. bett, lite...

Av Mia - 23 augusti 2022 11:14

      Nu har Emma bott här i 3 veckor =) Går mycket bättre än vad jag tänkte!  Minna är en helt suverän storasyster      Emma är en mycket pigg och aktiv tjej, och envis, jisses amalia =)  Mycket lättlärd och nyfiken på allt.    ...

Av Mia - 16 juni 2022 16:19


Jag har länge sagt att Vi ska inte ha en valp något mer, och jag har hållt det,  Har tagit vuxna omplaceringar efter det beslutet!  Men... Nu går det inte längre, det kommer flytta hit en röd  Engelsk cocker spaniel flicka hit =)  Emma ska ho...

Av Mia - 1 februari 2022 11:52

Nytt år nytt barnbarn =)  Den 22 januari födde Sandra hennes och Patrics son Arvid =)  Det var lite svettigt på slutet, Patric fick corona och skulle då inte få vara med på förlossningen,  Det var 1,5 vecka till bf men Sandra hade haft förverka...

kategorier

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards