miian

Alla inlägg den 13 maj 2011

Av Mia - 13 maj 2011 07:21

Godmorgon!

Nu kan man nog säga att jag har blivit vuxen på riktigt!

Mycket vuxnare än min mamma iallafall =)

ÅSKAN kom hit igår!

Shit!

Började så fint när vi var på jobbet o skulle lägga in

schemorna, PANG!! Sen ville inte datorerna funka =(

Såå frustrerande! Jag o min hjärnhalva hade tid för det,

jobbade inte med nån brukare, o så funkade det inte!

Blir att fixa det idag då, på min lediga dag..

Hoppas att datorn bara blev lite rädd, o den funkar idag,

annars måste vi till stan.


Jag gillar ju verkligen inte åskan. O efter ett åskväder

blir jag så hungrig, gör av med massa energi.

Jag åkte till en pizzeria, för att komma fram i ett

mega oväder! Killen som jobbade där frågade

om jag var rädd. Ja sa jag,

Är du ett barn? Ja idag, sa jag, o fick en klubba =)

Tack snälla!


Åkte hem, fick ju såklart lov att rapportera till

mamma, o det blixtrade o dundrade medans jag

åkte hem.

O jag tog det med mig =(


Förberedde Lars på att jag ev skulle komma in.

La mig o läste, tänkte att boken slukar mig,

o jag märker inte vad som händer.

Poff, ingen ström, jag som vill ha alla lampor på

när det åskar, då ser jag inte blixtarna lika mycket.

Det är dem som jag verkligen inte gillar.


Närmare o närmare, fönstren skallrade.

BLIXT DUNDER BLIXT DUNDER


Mitt i det värsta, när jag tänkte att nu sticker jag,

så kom killen som har köpt Lars båt, o hämtade den.

Hans kompisar var nog inte lika glada över

valet av tidpunkt!

Jag satt ute på trappen kollade, en sjuk grej,

jag måste ha kontroll, på vad det kommer ifrån,

o sen se att det kommer 2 oväder, som kommer

mötas ovanför mig, det känns ju inte bättre då...

Pucko!


Hundarna brydde sig inte alls, de låg på

grusgången o tuggade ben, tittade upp nångång

ibland, det smäll väldigt högt o det skakade i marken.

Tack o lov så regnade det, det är mer ok då,

torråska hatar jag, speciellt när det är så torrt som

vi har haft.


Helt slut i kropp o själ bestämde jag mig att det var över,

kl var ca 20 då. Slog igång datorn igen.

Bläddrade bland mina kort, o kommer till dec.

Hela sörbogänget, fina vovvarna.

Följde resan från det var bestämt när de skulle flytta.

Shit Det blev för mycket!

Alla kommentarer, allt jag skrivit om det, usch, tårarna

rann på kinderna.

Att jag orkade med att lämna dem? Kan inte förstå det!

Det var sån känsla i det jag skrev, hjärtat slets upp igen!


Men undertiden så satt jag o tänkte att snart får jag

pussa på Myzak igen, o det gjorde mig så varm!

Jag längtar så mycket! Det kommer såklart bli jobbigt

men det är det värt! Jag vet ju att han inte kommer

följa med tillbaka, då får jag njuta att jag har turen att

träffa honom några timmar, inte tänka på att "imorgon åker

jag hem, inte du"


Kl 22 var jag så slut, kollade så bilnyckeln låg lätttillgänglig,

 ifall jag skulle få lov att sticka i mörker, o hoppade i säng

Somnade på 2 röda.


En bild från åsktrackers, jag bor vid den röda

pricken. Det var några nedslag...

 

Usch o fy, nu har vi haft vårat åskväder, det

behöver inte komma tillbaka, inte på många år!


Men jag är stolt över att jag klarade det!

Tvätten blev gjord, jag sopade golvet i huset, jättenoga,

så nått gott hade det med sig iallafall =)


Idag på em ska vi träffa proppungarna!

Sandra kommer också dit, sen far vi till Lars med dem

o hundarna, o jag på date =)

Hoppas att det blir fint väder till kvällen bara!


Läste just på åsksidan,

"Men åskan ligger i periferin över Nordtyskland och lurar, så den kan mycket väl komma tillbaka igen"

Kul, vi har nog lite olika känslor för den meningen =)


Jaja, det kan ju inte bli värre än igår, för DÅ sticker jag till Lars!

Det lovar jag!

kategorier

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards