miian

Alla inlägg den 5 mars 2013

Av Mia - 5 mars 2013 11:59

Bamse fyller inte på fre, utan nästa tisdag..
Har iaf fått röntgentid, på måndag kl 11 ska vi dit ;)
Det var inget konstigt med pass för vovvar, det ska bara vara lika vacc.kort för alla länder. O om ska rabiesvaccineras så är det en spruta m karens 21 dagar. Då kan vi fara till Norge i sommar då :) o sen ska de avmaskas dygnet innan vi åker...

Av Mia - 5 mars 2013 09:41

 Godmorgon i stugorna!


Idag är det ringa vet. dag, måste få klart med de nya

reglerna som börjar gälla från 1 maj, ang införsel av djur

till Norge. Har vi tur så hinner vi med att vaccinera hundarna

så vi kan resa i sommar. Lejja o Myzak har rabiesvaccinerats,

o då var det nått med 120 dagar innan sista sprutan,

o då är det försent =(

Vill ju att lurventossarna ska vara med, o kanske

få vandra lite i bergen, om nu Bamse kan det,

har ju börjat halta mer o mer...


Var ute på en 6 km promenad här om dagen, men det blev för långt

för gammelgubben, han haltade som attan hela dagen.

Är fortfarande lite sur på djursjukhuset som inte

tillät mig att få en röntgen på frambenen, han visade ju inget

på böjprovet, men han haltar ju fram.

Ska nog ta det med dem när jag får tag på dem idag.

Jag skulle, iallafall för min egen skull vilja

få hans framben röntagde så jag kan slå bort massa tokiga

tankar som far i skallen..


Han blir ju trots allt 8 år på fredag, o det är en ålder som jag

inte gillar, då är leonberger på övertid...

Nu finns det många som blir över 10 år såklart, o det kommer

ju Bamsemannen såklart bli, han har ju lovat mig att bli 65!


Tänker mer o mer på vad som händer när han inte finns,

vad händer med Lejja? Klarar hon av att vara själv?

Har ju bestämt mig för att tyvärr, om det blir nån mer hund,

så blir det tyvärr inte leonberger, den bästa ultimata rasen igen.


Tänker framåt, hundvaktarna blir inte yngre, o det är

bökigare såklart att ta hand om som nu 120 kg hund än

4 kg!


Vet inte varför men jag är lite sugen på en sånhär

 

En liten gorilla mixad med en fladdermus =)


Men jag är nedröstad =)


Såhär såg det ut i sovrummet imorse

 

Lilla hörnet bakom Lejja, där var min plats det =)


Idag kommer Jullan hit o sover över!

Myyyys!!

  

kategorier

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards