miian

Alla inlägg den 1 juli 2012

Av Mia - 1 juli 2012 09:53

Juli!

O sommaren har kommit! 

 

Underbart! 

Igår var det pyssel på gården, Lars lånade svärfars lilla 

grävmaskin o fixade till lite framför huset, ett projekt som varit 

stillastående i några år... 

 

Jag premiärade med nyagräsklipparen, o det var lite trixit innan 

jag kom på hur man gör! Ja vi har skaffat en åkis!! 

O den ska Sandra ut o köra med tänkte jag, för gu vilken bra 

träning inför körkortet, då kan hon backa o dona hur 

mycket som helst =D

 

Det är ju inte så bra att ha kameran med sig när man 

är ute i regnet, o regnat har det ju gjort väldigt mycket.. 

Så nu kommer det bilder som tar igen en del! 

Håll till godo! 

 

 
Bamse njuter av att det inte regnar!!


 
Lejja rullar sig bara om det finns typ rävskit.. 



OK din Diva, ska vi leka nu då? 


 
Lejja var såklart svårflörtad, så jag sparkade lite boll, men 

tydligen har Bamse gjort om reglerna, Jag sparkar, o Jag ska tydligen 

hämta den oxå.. 


   
Lite balansövningar.. Jag tyckte det var roligare =)


 
Lejja står o låtsas om att hon inte finns.. 


Han är så snäll så han är dum, min älskling =)

 


 

Här gäller det att vara snabb med kameran...


 

Glöm o dröm att jag tänker ha den på mig!


 
Så! Nu är det bättre! 

   

Bamse tyckte att Lejja var oförskämd, man ska lyssna på mamma! 



Kungen har lite mer tålamod med att jag hittar på tok, Lejja är ju en Diva, 

o de förnedrar man inte!


   
OM mamma vill att du ska ha ett glas på dig, så har du det! 

Fattar du??? 



Lejja ifrågarsätter Varför ska man ha ett glas på skallen?

 


Spelar ingen roll, gör bara som mamma säger!



 
Oj, gjorde jag dig illa Lejja?


 
Tänker inte prata med dig!


   
Vänta, fick du ont här? Förlåt isåfall!

 
Glöm o dröm, gjort är gjort, o det förlåtes ej!



Suck, Brudar!


   
Brudar? Nä En Prinsessa med stil! (sin egna stil)

 

Dags för promenad:

Vårat hus håller på att växa över!  


 
Växterna trivs då denna sommar, alla sommarblommor blommar så fint =)

 

Grannens kor var sociala

     


Getterna tyckte vi var lite läskiga, o de hittade inte på deras stora trygghet



   
Han hade kommit till oss, o kollade läget lite


 

Stå där du, dumma get, jag ligger här jag! 

 

     
En liten larv som skyndade sig över vägen, hoppas den hann innan bussen

2 timmar senare, kom =)



Räddade denna stackars skalbagge, det måste vara jobbigt att komma 

på rygg o kämpa så =) Men jag tippade runt den. Hoppas bara 

att den inte lagt sig så för att ta livet av sig =)



       

 

 
Mina fina vovvar!!

 

Det såg ut som att det skulle bli oväder....

     


Men det blev det inte =)




Sörbos nyfiknaste kvigor =) De kommer galopperande när vi kommer!


   
Mycket bra terapi för Bamse, han som inte gillar att man stirrar på honom! 



Kvigorna hade fått sällskap av en häst!



   
ÅÅÅ hjälp, den vita saken kommer ifatt mig! 


 
Hästen är boss i hagen! 


 

Fint! 

 

Ja så då har ni fått se lite hur våran morgonpromenad kan se ut en sommarmorgon =)

 

Må så gott alla, o tack för titten! 

kategorier

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14 15
16 17 18
19
20 21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards