miian

Alla inlägg den 21 juli 2012

Av Mia - 21 juli 2012 21:05

Igår berättade Sissi att slemproppen hade gått, o skulle

hon följa mig, så sa jag att då kör det igång imorgon =) 

 

I morse, kl 6,30 ringde det--

Vattnet har gått!

 

Lite strul med bilar hit o dit, vi skulle ju på bröllop idag, 

så hon hade min bil, o hennes bil stog här, men inga nycklar.. 

Malin skjutsade in mig 

Jag var där en stund, o sen åkte vi hem hit, o gick ut med 

hundarna, Sissi spydde o hade ont när vi gick =)

 

Malin skjutsade in dem till lass, barnmorskan ville 

kolla så att det var vattnet som hade gått, o en läkare 

kunde konstatera det.

Då hade hon värkar med 6 min mellanrum.

Fullt på förlossningen o en urtråkad unge betydde 

hemgång. 

Jag hämtade dem i stan, de vandrade till stan.. 

Johan har inget körkort, o så tror jag att hon ville ha mig 

som stöd, hoppas att jag kunde ge henne det =)

Hon sa då att jag var lugn! 

Hihi trodde hon ja! 

Nä jag var lugn, hon var så cool, så det smittade av sig, 

men på slutet tyckte jag att hon var envis.. 

 

Jag hade gjort mat, som vi käkade o sen vilade de 

blivande föräldrarna lite. 

 

Jag Sissi o Vovvarna gick ut på en timmes promenad, 

o sen fick hon springa i trappen lite =)

 

Lite värkar då o då, men inga kraftiga. 

Malin kom med ett gammal husmorstips, 

massera bröstvårtorna. Sagt o gjort, Sissi masserade, 

o det kom igång! 

2-5 min mellan värkarna, oftast 3 min. 

 

Det blev kraftigare vid 17 tiden

Men envisa ungen skulle inte åka in, det var så tråkigt där inne. 

Hon hade så kraftiga värkar så hon stog lutad mot dörrposten. 

Men direkt det var över så, ville hon vara hemma... 

 

 
De hade en värkmätare på datorn, o den ville att hon skulle 

åka in.. Men men inte hon! 

 

Vid 19,45 ringde Johan till förlossningen  o de sa att de

skulle komma in. 

Hon fick en kraftig värk vid bilen..

 

Fick ett sms för ett tag sen att Nu gör det ont! 

Så det är sant Lillsnörpan ska komma idag eller imorgon =) =) 

 

Hon har varit så duktig min kämpeflicka! 

Är en stolt mamma! 

 

Hon kommer få barn innan hon är 21, fyller på tors, 

hon bryter inte släktens 20 års gräns, trots att hon var 

beräknad den 10 aug =)

 

Hon väntade tills jag kom hem från Kroatien, 

väntade tills min semester ska börja, 

tyvärr har ju jag bytt passet idag, så jag måste jobba imorgon, 

annars lyssnade Snörpan på mormor bra =)

 

Hoppas att jag får möjlighet att åka o hälsa på dem iomrgon, om det 

blir klart inatt, bara ge dem en kram o lukta på Snörpan ett 

par minuter =)

 

Mor o far skulle haft hundarna inatt, men nu blev det 

ju lite annorlunda, jag bokade mamma häromdagen, 

Sa att jag inte litar på Sissi att hon kan ha dem på sön, 

så jag undrade om de kunde ta dem efter bröllopet =)

Synsk?? 

 

Pappa kommer o hämtar dem imorgon, o så sover de där tills på 

månd, o Sen har jag semester!!

BRA GJORT SNÖRPAN! 

 

!!Sissi o Johan blir föräldrar snart!!

 

kategorier

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14 15
16 17 18
19
20 21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards