miian

Alla inlägg den 28 januari 2017

Av Mia - 28 januari 2017 19:01

Kvart över 7 imorse stoppade jag i Maja i bilen och sen for vi först till Linja o hämtade mor, 

sen vidare till Malung. Hade hört att det var en trång utställningsplats, och trodde att jag hade

fått till det i hjärnan, men nä då! Jisses fick panik när vi kom in där!

Och Maja som inte är så förtjust i sånna här tillställningar fick samma

känsla som mig!


Hittade ett hörn nedanför en trapp där vi kunde vara, men

tyvärr så såg vi inget av utställningen där.. Visste iaf att bernern skulle gå i samma

grupp som mig, så jag hade koll på dem när de började göra sig klar så var det

nära =)


Det var 2 tikar i Majas klass, helt olika typer, misstänkte snabbt att vi skulle bli

2a, och så blev det, men fick så fina ord av domaren så vi är så nöjda!

Trodde inte domaren skulle gilla Maja alls, men det gjorde hon!



Jag var så glad över hennes ord, domaren är uppfödare av Leonberger och även

specialdomare, och dömde Maja efter hennes storlek, och tyckte att hon var perfekt

efter det! Tyvärr vill ju inte Maja inse hur fin hon är, och krånglade en del när

tänderna skulle visas... Sprang bra, tog ut stegen fint så de fick se henne i

sin prakt =) Vi fick Hp iaf, och det är bra =)


Snart dags att gå in på scenen:

 


Domaren fick känna igenom Maja bra, skönt med en kunnig hundkännare!

 


Maja trivs bäst när det är flera i ringen, när hon bli ensam tycker hon att det är jobbigt att 

allt fokus är på henne. men svansen går ändå inte in under magen =) 


   


Maja tackar mormor för hjälpen, eller är hon sugen på äggmackan?


Jag kommer nog inte åka dit nå mer, dels är det jättelångt och att det var så trångt!

De har utomhusutställningar på sommaren, då Kanske  vi far dit, beror på hur vi måste träna!


Vi har ju flera ringträningar framöver så vi ska nog kunna slippa Malung =)


Mamma var med som sällskap, fotograf och packåsna, trevligt =)

Men det blev för mycket för henne, hon skulle handla kattmat på vägen hem, och en cola 

till mig, Men hon kom ut med en Dr pepper, korv och korvbröd....=P =P 







kategorier

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards