miian

Alla inlägg den 2 januari 2017

Av Mia - 2 januari 2017 15:37

 

Idag grattar jag min Darling   

Hipp hipp hurra!

Snart är det fullt hus här, familjen samlas och äter tacos =)


Jag och Ulrika var ut på en promenad idag =) =) 

Första promenaden på 4 veckor! Det gick inte fort, men vi ska ju träna 

på att ha tålamod... Vi gick hit och fikade och sen promenerade vi hem med 

henne igen! Jag och vovvarna tog en vända innan vi hämtade henne, och när 

vi lämnade tillbaka henne så tog vi samma vända tillbaka, de klagade inte =)


Imorgon ska jag med Ulrika till sköterskan, hoppas att de säger att Nu blir 

allt bra, men tyvärr blöder och slaskar det ännu. Hon går med sin påse, förra veckan 

var det 2 eller 3 dagar som det kom 40 ml, precis som kroppen kan ta upp och man 

inte behöver påsen, men hon var svälld så den fick vara kvar, och tur var väl 

det för det har tyvärr ökat efter det =/ Ev blir det en till op, en del av huden vill inte 

läka, hoppas att de ser stor skillnad imorgon så hon slipper det iaf! 

Nu har det varit nog för henne tycker jag   


Vi hade ett trevligt nyår, vi hade tänkt fira i lugn och ro med Ulrika och LG

men så blev det inte, Katja och Kent bjöd även in sig, de hade inget annat 

för sig sa Kent =) =) Det blev en jättetrevlig som avslutades strax före 03! 

Trodde inte ens att jag skulle vara vaken till tolvslaget, har jobbat mycket sista 

tiden så jag var helt slut! 


Hundarna är ju så skotträdda, fick tag i Calmex  och de hjälpte skitbra! 

(receptfritt)

Det smällde och de var helt avslappnade, men ändå inte drogade! 

De fick 2 tabletter vid 17 så en dos till skulle de ha, effekten håller ca 6 tim, 

men jag snålade.. Jag gav dem bara 1 tabl vid 22,30, det var dumt, Ozzy var rädd vid 

tolvslaget, grannarna brände av ett rejält fyrverkeri... 

Nu vet jag det iaf, till sista april blir det 2 ggr 2 tabletter! 


Undra om det hjälper vid löp också--- Är nog dags för Maja, sist var i mitten av aug, Ozzy är 

mycket noga med att kolla statusen, och igår grisgrymtade han, så det är nog nära. 

Blir några dryga dagar, innan höglöpet är ju Ozzy dryg sen blir det Maja, men sist blev

Ozzy rädd för henne, hon var ju så konstig, så jag hoppas att det blir samma reaktion 

nu också. Det är ju 5-7 dagar som är kritiska, när hon är villig... Eller våpig ska jag nog 

skriva! Hoppas att min hjärna omedvetet tänkte på detta när jag la schema, vill ju inte lämna dem 

själva under den kritiska tiden...


Ha en trevlig kväll! 


Bild från härliga Barcelona, sista resan vi gjorde hela resegänget! 

Vi pratade sist på glöggkvällen att vi ska återuppta detta, Lars är reseledare så jag får nog 

påminna honom =) 

 


kategorier

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards