miian

Alla inlägg den 12 januari 2013

Av Mia - 12 januari 2013 07:55

Godmorgon!

Igår tränade vi inför tidsomställningen för Kap Verde resan. 

Lars hade skjutsat Sandra o Elin till Arlanda i går natt vid 02.

Han hade somnat vid 01, så igår när jag mötte honom 

utanför vaccinationskliniken i borlänge såg han mer död ut 

än levande. 

 

Hur som helst han kom hem en timme tidigare än vanligt, 

maten blev en timme tidigare, tom hundarna började visa att 

de skulle ut på kvällisen en timme tidigare! 

Strax efter 21 gick jag o la mig, o somnade nästan direkt! 

 

Har haft 2 nätter denna vecka, o även om vi får sova på natten

så sover inte jag, vet inte varför, har nog med 

att göra att jag har färre nätter nu, kommer inte 

in i nån rutin. Så jag brukar vara helt slut efter en natt.

 

Det är vansinnigt skönt att inte jobba mer än 70%

men jag känner även att jag inte är på jobbet så ofta, 

tappar en hel del där. 

Men när jag är hemma så är det värt det =)

 

Jag kör såhär året ut sen får vi se vad som händer! 

Vi ska ju börja med heltid för alla så från mars har jag 

heltid i botten o får då söka tjl 30% 

 

På tis drar jag o darling då, det blir en hotellnatt i stockholm 

innan vi drar vidare, skönt, inte behöva gå upp mitt inatten 

för att åka bil mot Arlanda! 

 

Många har dåligt samvete över Amanda, hon kommer 

tjäna på detta =)

(Lars kollar på resor för fullt)

 

Nu blev det ju lite väl elakt att även Sandra är borta, 

hon kommer inte hem förrän nästa fredag. 

 

Supersnälla grannarna tar hand om Amanda, hon får äta 

o sova där tills Sandra kommer hem, 

Sissi o Johan kommer hit på tors o sover här med Märta, 

så hon får i sig riktig mat sa Sissi, men hon visste inte 

planerna med grannarna då. Men mysigt för Märta att 

Fam J vill vara här =)

 

Mina underbara föräldrar tar sig hand om hundarna, 

(ska duscha vovvarna i helgen, så de är rena från rådjurssnusk)

O det är det enda stället som jag kan lämna dem o känna 

mig helt säker på att de mår bra! 

Guld värt att ni tar dem   

 

Grannarna har haft vovvarna nån natt, men då ligger de 

bara o väntar på att mamma ska komma... 

 

Kommer på tis vid 12 mor, så hinner jag packa utan att 

de behöver vara med o se =)

 

 

Igår lurade jag hit Sissi o Jullan på fm, jag läser 

serien 50 nyanser av honom, o har bara sista boken kvar, 

o den läste sissi. 

Lite lästid för Sissi o mystid med Jullan o mormor =)

 

Julia som snart blir 6 måndader! 

ojoj va tiden rusar iväg! 

Goaste lilla skitlisa som vet vad hon vill o inte vill =)

 

 

När man äter hos mormor har man ett ljus tänt

(vi har alltid tända ljus vid maten, så det för vi över 

till henne)

 

 

 


Sissi har köpt ett piano till bebisen, o det tycker hon om 

att klinka på! 


 

 

 Förra helgen sov hon hos oss fre till månd o det kändes hårt 

i hjärtat när hon åkte hem, o vad jag lider med dem som har 

sina barnbarn långt ifrån sig! 

 

Jag kan ju vara där på 20 min o bara pussa henne, o åka 

hem om jag vill! 

 

Det är en sån obeskrivlig känsla att vara mormor, det 

måste upplevas innan man fattar det! 

O sen att lilla skrotet tycker om sin mormor gör ju inget heller, 

hon blir så glad när vi ses =)

 

Ha en fin dag 

 

o till dig som behöver det:

Snart måste det vända, snart är det din tur att leva i 

lugn o harmoni, för det är du värd, önskar att jag kunde 

ta lite av dig för att stärka dig.

Finaste, jag finns här för dig, som jag sa, dygnet runt, 

glöm inte det mitt hjärta,  du betyder så mycket för mig  

 

 

kategorier

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards