miian

Direktlänk till inlägg 15 juni 2011

15 Juni

Av Mia - 15 juni 2011 13:33

                              Finaste Amanda sjöng så vackert i kyrkan  

Så duktigt o modigt gjort!  


Phu! jaha ska jag sumera dessa dygn...

Vet inte hur jag ska börja.


Jobbig resa till Kerstin, jag fick lov att stanna bilen

o gråta. Saknar min fina hjärnhalva.

Hon skulle ju "vara med" på resan.


Kommer till Kerstin, nästan så jag ville gråta, hon var

så fin! Så piffad o donad! Såå kul att se!

  

Fina Gina, som jag alltid trodde var så vacker,

nu har jag sett henne med "influensa" o vet att hon bara

är en människa hon me   


Åker till Stockholm, en galen kvinna hoppar in i bilen  

En kvinna vid namn Ann Christin som jag aldrig har

träffat, hoppas att jag får äran att göra det fler gånger!


Vi kommer på båten, strålande väder, vi satt på däck 

o njöt av det fina vädret o den goda ölen.

  Jag o Ärtan myser


God mat åt vi också

 

kl 10 ringer jag till mallu

"Hello darling, Im here now!!" Kan knappt sluta skaka.

1 timme senare kliver jag in på henne gård!

Gråter! Av lycka!

 

Myzak kom ut, o precis som jag hade hoppats på, så

vimsade han omkring o blev såå kär i tiken som

Kerstin hade med sig!


Vi gick in o skulle äta, de hade gjort världens godaste

sallad, jag kunde inte äta, jag grät o grät.

Fyfan va det kom känslor!

Kunde inte sluta, o det var inte för att jag träffat Myzak,

det var glädje blandat med sorg av eländet som hänt tidigare.

Ringde till Lars, grinade...

Jag är nu känd som "Hon som grinade så mycket" =)


Sen, efter jag lugnat mig, så gjorde jag det!
Träffade Myzak på riktigt!

Han kom ut, vimsade letade efter Ärtan,

jag satt på gräset.

"Pysen! Va gör du? Ska du inte hälsa på Mamma?"

Han lutar huvudet på sne, tittar, svansen börjar gå,

från öra till öra =)

Kommer fram! ÅÅÅ vilken kille! Mammas lilla skitbebis har

blivit en stor pojk!

Vi vimsade runt i gräset, hoppade o lekte, pussades

o kelade.

                                Han skalade av mig översta hudlagret kan jag lova =)


Hans nya mamma kom, han var lika kärvänlig mot henne,

o hon mot honom, så underbart att se!

  Jag o Mallu satt brevid varandra, Myzak satt i mitt knä,

pussade Mallu, bytte plats, satt i hennes knä, pussade mig =)

Knäppkillen!


Sen fick han bara vara, jag o Mallu satt o pratade,

fy attan vilken underbar tjej!

Nu måste hon verkligen lära sig svenska, så vi kan

förstå varandra totalt =)


Em tillbringades på gräsmattan med vovvar, o trevligt folk

    Myzak med sin lillebror!


Kerstin o Mallu pratar om nått viktigt

  Ser ju ut som Kestin hotar henne, o Mallu vill att hon ska

tagga ner   Så var det inte!


 Naturligtvis skulle det utställningstränas.

Gick ju sådär

     

     

  Träffade Mallus fina syster Veera

 

Sen fick systrarna nå spel, lite bråk över Ahlgrens bilar

 

Kvällen avslutades med grillat, buffén på båten:

Släng dig i väggen!!


Eija, myzaks pappas fd ägare, kom, hon visade nya bilder

på Pysslingarna! ÅÅÅ jisses vilka fina pluppar!!


Jag o Mallu, Myzak o Ärtan tog en promenad, o pratade,

hoppas verkligen att det blir som vi sa, då kommer hon

hit i sommar!!


Fin sång bjöd systrarna på

 

Jag skulle sova med Myzak, men det var så himla varmt,

vi hade 30 gr på lör o sön, så jag kunde inte ta upp honom

i varma rummet. O det kändes inte att det behövdes heller.


Dagen efter, pratade lite med Pysen, sa hejdå, kändes

inget. Han bor där, han har gått vidare, o det är så skönt,

vill jag komma så kan det ta 5 tim härifrån till henne om allt

går väl! Det är väl inget?


Thank u my darling new friend for everything!!

 

Vi var på en leonbergerspecial på sön, var meningen att

Myzak skulle vara med o vara sällskap till mig,

men det var så varmt, fanns ingen anledning att utsätta honom

för det!


Båtresa hem. På morgonen kom verkligheten ikapp, satt

ute på däck, FAN MIA!!! Jag skulle ju ringa dig då!!

Så hårt! Hon finns ju inte!

kommer inte tillbaka, o vet ni JAG HATAR DET!!


Tack iallafall alla som var inblandad i denna helg, ingen nämnd

ingen glömd! Tack för att ni inte spärrade in mig på ett

mentalsjukhus!


  

 
 
Lina

Lina

15 juni 2011 15:16

Vilken LYCKA! och vilka otroligt fina bilder! <3 Hoppas verkligen att du hade en trevlig helg trots eländet om här hemma. Jag slår vad om att M var med dig under resan (för att förhindra mentalsjukhuset) det hade inte varit bra! ;) Sköt om dig så ses vi snart. Stor kram!

http://deepreality.blogg.se

 
Ingen bild

Nillan

15 juni 2011 15:17

Hej vännen!
Vilken resa du fick som du var värd långt ut i fingerspetsarna <3
Så fin o sååå stor han är "din" Myzak, måste känts skönt att få se hur bra han har det <3
o tänk att få nya vänner <3
<3<3<3kramar <nillan

 
carina jonsson

carina jonsson

15 juni 2011 15:43

Så har du äntligen träffat go grabben och det gick bra :) Förstår att du grät,en blandning av många känslor som kom upp.HÄrligt att du nu vet HUR bra han har det.Tufft av tösen din att sjunga,starkt gjort ! Sköt om dig / kramar om Miafia

http://www.svartangel.n.nu

 
Ingen bild

Kerstin

15 juni 2011 15:56

Finaste Amanda! Hon sjöng nog vackert med!! Sååå tråkig var den väl inte =) Jag är så glad att du följde med!!!

 
Ingen bild

Moster Anna-Lena

15 juni 2011 18:15

Jätte, jättefina Amanda! Och vilka härliga bilder på dig o Myzak! Du måste vara jättestolt att träffa honom o se vilken fin kille han har blivit tack vare dig!! Som vanligt, så rinner tårarna så jag är alldeles svart i ansiktet av mascara, en världslig sak. Den fina, var säkert med dig och vaktade dig!! Kram från moster

 
Ingen bild

Ulrika

15 juni 2011 18:33

Underbart vännen!!! Jag tror också hon var med dej. Klart alla känslor krockar, lycka, sorg, glädje, tårar, skratt. Jag grät när jag såg bilderna, kunde bara inte låta bli! Är så glad för din skull att du gjorde denna resa. Kram kram

 
Mor

Mor

15 juni 2011 18:38

Härliga bilder! Vilken fin Sångerska och alla andra likaså. Även om du varit full av "ledsna" känslor, så lyser glädjen igenom när du busar med Myzak. Jag tror att den här resan var vad du behövde, Tack till Kerstin som kom med idén!
Kram/Mor

http://www.hean.zoomin.se

 
Ingen bild

Annkie

15 juni 2011 19:22

Äntligen har du uppdaterat bloggen & jag fick se alla underbara foton från din resa =)
Är så himla glad för din skull ska du veta!!!

Det verkar vara helt underbara människor där borta, så jag anar att du kommer att besöka dom många gånger framöver ;)

Sist men inte minst...Vilken pärla hon är din "lilla" tjej, du kan verkligen vara stolt över alla dina barn, både 2 & 4 benta! =)


 
Ingen bild

evapeva

15 juni 2011 20:24

FinMia!
Vilka underbara bilder - och jag kan verkligen se den sanna lyckan i de bilderna. Känslorna spelar med oss och man slits mellan skratt och gråt. (Men jag tror som LillLina att M var med och styrde om alla som ville komma med de vita bakvända jackorna och hämta dig - hon är fullt sysselsatt ha ha)
Glädje och lycka i fina bilder och så fina Amanda på det. Härlig bloggdag för oss läsglada
Kram och mongotuggar från
/evapeva

 
Ingen bild

mie

15 juni 2011 20:56

Såg först alla dina bilder på Fb, så jag torkar fortfarande tårarna. Vilka underbara bilder, o jag lever mig så in i dina känslor! Mia, du är såååå stark, som fixar allt detta. Din oerhörda sorg över din väninna, sen försöka och kunna vända det till kärlek o lycka att träffa Myzac. Ditt hjärta är stort, och du har en förmåga att hantera alla olika känslor. Jag beundrar dig oerhört, fast vi aldrig har träffats!! Helt, helt underbaa bilder på dig o Myzac !!!!!!!

 
Ingen bild

Veronica

16 juni 2011 10:26

Många styrke kramar till dig <3

 
Din tvillingsyster

Din tvillingsyster

18 juni 2011 08:39

Jäkla skit-Mia!
Nu sitter jag (fast jag ligger faktiskt i sängen) och gråter efter att ha sett fotona på dig och Myzak.
Fast det är skönt att läsa att han gått vidare och kunde låta dig åka utan att ställa till en scen, det hade varit vidrigt!
Förstår hur arg du är över att inte kunna ringa din hjärnhalva och berätta.
Men vet du Mia? Hon var med, och hon såg å kände. Det orättvisa är ju att DU inte kan få berätta.
Kram mitt hjärta, jag älskar dig!

http://benson-soccer.zoomin.se

 
Katrin

Katrin

18 juni 2011 18:16

finns inte mycke att tillägga efter alla tidigare kommentarer.... men jag både glädjs och lider tillsammans med dej. Tror nog att din vän är glad för din skull efter denna resan, du behövde nåt att riktigt ösa alla känslor över... älskade Myzze som fortfarande äger ditt hjärta!!
kramisar

http://chevyhill.zoomin.se

 
ki

ki

14 juli 2011 12:42

Nu gjorde jag mig äntligen tid och skulle läsa din blogg,vilket jag inte hinner så mycket med hundar och bebis=) Men gud så jag grinade,pojkarna frågade om jag gjort mig illa=) Lider med dig,och även är glad för dom stunder du var glad! många kramar jag dig sänder!!

http://www.edsbytjejerna.n.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 2 december 2023 17:42

     

Av Mia - 3 juni 2023 15:48

Emma har klarat Anlagsprov i viltspår   16 minuter, klarade det självständigt    Och sen har  hon blivit BIR på en inoff   Krtiken: "Väl könspräglad, bra storlek,  Vackra mörka ögon, välplacerade öron, Rypisk hals, bra kropp, korr. bett, lite...

Av Mia - 23 augusti 2022 11:14

      Nu har Emma bott här i 3 veckor =) Går mycket bättre än vad jag tänkte!  Minna är en helt suverän storasyster      Emma är en mycket pigg och aktiv tjej, och envis, jisses amalia =)  Mycket lättlärd och nyfiken på allt.    ...

Av Mia - 16 juni 2022 16:19


Jag har länge sagt att Vi ska inte ha en valp något mer, och jag har hållt det,  Har tagit vuxna omplaceringar efter det beslutet!  Men... Nu går det inte längre, det kommer flytta hit en röd  Engelsk cocker spaniel flicka hit =)  Emma ska ho...

Av Mia - 1 februari 2022 11:52

Nytt år nytt barnbarn =)  Den 22 januari födde Sandra hennes och Patrics son Arvid =)  Det var lite svettigt på slutet, Patric fick corona och skulle då inte få vara med på förlossningen,  Det var 1,5 vecka till bf men Sandra hade haft förverka...

kategorier

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards