miian

Direktlänk till inlägg 19 februari 2013

19 feb

Av Mia - 19 februari 2013 08:49

Godmorgon!

Nu är det på gång med renovering i huset igen, vi väntar ju in värme

innan vi kan byta fönstren, så vi får pyssla med annat undertiden =)


Vi ska byta sovrum, är trött på att komma hem o se

hundarnas stökiga rum direkt man kliver in i huset,

de får ta vårat sovrum o vi tar deras.

Köpte en fondvägg till Lars när han fyllde år, o då behövs

det fixas i hela rummet om det ska bli bra =)


Det fanns 3 garderober inne i hundarnas rum, o när Lars skulle

fixa till baksidan på dem, upptäckte vi att det bara var skrot av

dem. Bort med dem, en gammal inbyggd garderob kom fram,

som jag hade barbiehus inne i när jag var liten!

O så fanns det en skjutdörr mellan våra rum, mamma o pappa

satt igen den när jag o brossan skulle ha varsitt rum,

o sen öppnade de den när Kjell flyttade hemifrån, vi stängde den

när brudarna var små, de retades med varandra när de skulle

sova, så Lars slog i en spik i den, o sen gömdes den!


Men nu är den framme igen, o funkar som om den inte varit stilla på

så många år =)


   

Kul att se hur många lager tapet det är inne i hundarnas rum,

det har blivit översatt bara, o min mamma var som mig, det

ska göras om väldigt ofta =)


Har köpt nya tapeter till nya sovrummet o det verkar som om

det kommer bli nytt i hundarnas rum oxå, tapeten sprack

när Lars slog bort väggen, o jag hittar inte den gamla =(

Det är så lite som behövs så det är surt!


Vi ska även lägga in nytt golv i vårat nya sovrum, kommer bli

toppensnyggt!


Vi var hem till Jullan igår, tog en promenad med hundarna

ojoj vad det luktades, jag tror att jag kan gå 5 km här i skogen på

samma tid som 1 km i stan...


Tuffbyxor på:

   

Å sen har Lexie kommit hem, hon stod o väntade på mig när

jag kom hem från jobbet i söndags;

 

Välkommen kära du!


Ha en fin dag, här blir det att röja o röja =)



 
 
carina jonsson

carina jonsson

19 februari 2013 10:01

Härligt med renovering hemma.Vi ska väll forts vi med,finns att göra OM man bara vill.Gud så längesen jag var på hundutställning *suck....saknar mest allt prat med goa människor man träffar :) fat å andra sidan har jag vart iväg mycket förr så det räcker och blir över. Vad lill fröken växer ! söt som socker är hon :) Ha en bra dag Mia-Fia och sköt om dig / kram Carina & Myra

http://www.svartangel.n.nu

 
Mor/Mormor/Gammelmormor

Mor/Mormor/Gammelmormor

19 februari 2013 23:00

Kom ihåg att skriva på dörren...... du vet vad :)
Fin flicka i sina röda jeans och en fin Lexie bjuder du också på :)
Kvällskram/Mor

http://www.hean.zoomin.se

 
Ingen bild

Moster Lena

21 februari 2013 11:20

Om ni tar bort alla tapeter som syrran satte upp under åren i Sörbo, så måste ju rummen bli större :-D Vad lilltjejen växer, åh så söt med dessa tuffa byxor... Kram

 
Gunilla Dahl

Gunilla Dahl

24 februari 2013 19:33

Oj, det är mycket på gäng. Spännande med dolda dörrar och annat!

http://www.gunilladahl.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 2 december 2023 17:42

     

Av Mia - 3 juni 2023 15:48

Emma har klarat Anlagsprov i viltspår   16 minuter, klarade det självständigt    Och sen har  hon blivit BIR på en inoff   Krtiken: "Väl könspräglad, bra storlek,  Vackra mörka ögon, välplacerade öron, Rypisk hals, bra kropp, korr. bett, lite...

Av Mia - 23 augusti 2022 11:14

      Nu har Emma bott här i 3 veckor =) Går mycket bättre än vad jag tänkte!  Minna är en helt suverän storasyster      Emma är en mycket pigg och aktiv tjej, och envis, jisses amalia =)  Mycket lättlärd och nyfiken på allt.    ...

Av Mia - 16 juni 2022 16:19


Jag har länge sagt att Vi ska inte ha en valp något mer, och jag har hållt det,  Har tagit vuxna omplaceringar efter det beslutet!  Men... Nu går det inte längre, det kommer flytta hit en röd  Engelsk cocker spaniel flicka hit =)  Emma ska ho...

Av Mia - 1 februari 2022 11:52

Nytt år nytt barnbarn =)  Den 22 januari födde Sandra hennes och Patrics son Arvid =)  Det var lite svettigt på slutet, Patric fick corona och skulle då inte få vara med på förlossningen,  Det var 1,5 vecka till bf men Sandra hade haft förverka...

kategorier

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards