miian

Alla inlägg den 1 april 2012

Av Mia - 1 april 2012 09:41

Godmorgon! 

Har ni blivit lurade idag? Tänk på att det är första april =)


I fredags åkte jag o Amanda till Sissi o Johan, Sissi 

skulle ha hjälp att fylla i sjukskrivningspapper.. 

O som jag sa i mob, jag kan inte sånt, hatar papper, men 

hon ville att jag skulle komma ändå.. 

Tjurig är hon ungen, blir lite grining över saker som ska fyllas 

i, inget som jag eller Johan kan eller har tryckt på papperet... 


Jag ringde upp min käre vän o pappersexpert Katja, o slängde 

över luren till Sissi =) Tack för hjälpen kära du! 

Det gick inte betydligt bättre när du pratade med henne =)=)


Iallafall, de har en leonbergergranne, jag har inte sett hunden, 

men såklart hört talas om den. 

De var ute på gården nu, jag kastade mig ut o hälsade, 

ja på hunden, har ingen aning om va de heter, o det var ju inte 

det jag var ute efter heller, jag var ute efter deras hund =P 


En mycket glad o trevlig hund, men synd nog hade hon inga 

lekompisar i hennes storlek..

Stackars lilla flickan! Inte kunde vi ha så!

Bamse, gentlemannen fick komma ut först- 

Lejja stod på bakbenen o kollade ut genom fönstret från 

Sissi hon =) 


Hon o Bamse lekte på som attan, o Bamse visade än en gång vilken 

makalös hund han är, så jävla lyhörd! Är jag lugn o litar på honom

(o mig) vilket jag gör när han umågs med tikar, då är han ju 

så bra!

(De hade även småbarn som var o vimsade omkring honom, 

men det brydde han sig inte heller om... Måste även börja lita på 

honom där... Men jag blir så rädd att han ska göra nått mot 

mina sötproppor.. Han går ju iväg när han tycker det blir 

jobbigt, o då är det mitt ansvar att låta 

han få vara ifred också! Skärp dig Mia!! )


Han lyssnade på minsta lilla jag sa eller visade, 

de blev imponerade av hans lydighet =) 

Fy 17 vilken lovely hund han är! Tänk hur han då ska bli om 10 år! 

Då måste han ju vara superlydig---- 


Men en 7 åring o en 2 åring har lite olika ork, o vi hade ju 

varit ute o halvsprungit i skogan 1½timme redan. 

Så bampebumpen blev lite trött, han la sig, o tösen gjorde allt för 

att få leka =) 


Jag gick in med Bamse o tog ut Lejja. 

Som såklart visade vilken Diva hon är, lyfte på överläppen direkt..

Jag låter inte Lejja träffa tjuriga tikar, men om jag 

ser att det är tikar som är duktiga att läsa signaler, så går det bra, 

Lejja är lita klumpig i sitt språk o gester, det har hon alltid varit. 

Kan missuppfattas.. 



Tiken slängde sig ner o visade att hon inte var sugen på fight, 

hon var mycket signalkänslig. 


Lejja var, eller hon är, inte nån lekhund, hon leker en liten liten 

stund o hinner inte Bamse med att se när hon bjuder till, så

är det snabbt över. 


Tiken fick kämpa som en tok för att få igång Lejja, o jag med, 

jag höll oxå på. . 

Några enstaka bus i 13 sek men sen var det kattlukt som hägrade. 


Lejja tror verkligen inte att hon är en hund, o då behöver man 

inte leka med nån hund heller =P 


Igår var vi på Toyota o tvättade min bil, det var på tiden.. 

Nu är den så fin, vi ska till Linja ikväll, hundarna ska sova där, 

o då måste vi nog parkera uppe vid storavägen, det är så skitigt på deras 

väg, om inte mamma kan lägga ut plankor som vi kan åka på ...=o


Här kommer det bilder o reklam 


Man måste alltid dricka kaffe på Toyota..              


Jag fick inte tvätta min bil, Sandra o Amanda tog över!!


 

Då gick jag ut med 
voffsarna istället.

Bamse kan inte låta bli högar att klättra upp på, han är så nyfiken!



   

Här är min nya hårfärg

   

När vi kom hem började Lars med mat o jag tog mina voffs ut

på kvällprommisen.

Såg på dem att det var nått spännande, läskigt framför oss...

O här upptäcker de det!

   

Är det ett monster???

Nä det är ju bara Vilma Pilma som är hemma på besök


Usch hon har verkligen blivit gammal, o det är hon ju. fyllde 11 år förra helgen.

Jobbigt att se! Gullgrisen!


 

 

Min fina bil blänker så =)

  


Tussi gumman har fyllt 10 nu.. Vet inte när hon är född,

hon kommer från ett stall, där de inte hade nån koll.

Men jag tror i mitten av mars, vi hämtade henne 1 maj. 




Igår var jag ut o jobba, kunde inte tacka nej..

Det blev 1600 extra i kassan, på att inte göra nått =)

Tack för det!



jobbar massa nästa vecka igen.. Fattar inte, hur kan det bli så?

bara helt ledig tors-

Men jag tror att jag ska försöka få bort 2 ynka timmar på ons,

kvitta dem mot mötet på tis.

Jaja nästa månad åker vi då till turkiet, där får jag semestra =)


 

   



kategorier

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9 10
11
12 13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards