miian

Direktlänk till inlägg 4 oktober 2012

4 Okt

Av Mia - 4 oktober 2012 09:31

Jaha, dag 2, eller dag 3 då, men första dagen kan man 

ju inte räkna, så det är dag 2! 

 

Vaknade tidigt, väntade på att lilla Julia skulle vakna, o efter 

mycket om o men så hörde jag hennes ljuva stämma i vardagsrummet! 

Hon låg o försökte snacka i soffan =)

Så himla mysigt! Go ungen! 

 

Jag o Sissi gick runt hörnet o köpte kaffe till frukosten, 

det finns miljader kaffeställen överallt i London, så 

man behöver aldrig få kaffe abstinens =)

Jag är ingen äta frukost direkt jag vaknar, 

så det passade ju bra att jag o Julia kollade runt lite 

medans de andra åt, Ville ju inte att Jullan skulle få liggsår   

 


Här är ett av mina fynd från Camden, inte Julia då, utan 

jackan! Den är fleecefodrat, o underbart skön!

De i sällskapet tyckte den var fin, men ingen ville låna den,,,,, 


   


Snackar lite med moster:
 

 

Eftersom de andra varit på Madam Tussauds förrut, så gick bara 

jag o Johan dit, de andra gick till en park o njöt av det fina vädret. 

Vi köpte biljetter på planet, o då fick man gå före kön, o det var 

lyxigt, inge billigare, men att kliva förbi en låång kö, 

det är coolt det =)

 

Träffade några kändisar

   
Julia Roberts blev glad över att se mig, vi snackade en stund, 

hon har lite svårt att förstå svenska dock. 

Lite besviken blev jag när jag såg att hon såg lika glad ut 

över att se Johan

 
  



Bruce Willis var så läskig, man väntade bara på att han skulle 

blinka! Shit va bra gjort! 

 

   

 

Enda gången man får hålla i OS elden... kanske    


Drottningen var artig, o bjöd in oss på afternoon tea på eftermiddan, 

tyvärr fick jag inte fota där inne så ni får bara tro på 

min skrift   

         


Vi gick ett spökvandring oxå, Sissi hade skrämt upp oss att 

det skulle vara så skitläskigt, vi blev nästan lite 

besvikna! 

 

Vi skulle se en 4d film oxå, men det var så många andra som 

också ville se den, så det skippade vi. 

 

Vi hittade på familjen vid parken, o sen drog vi mot centrum igen

 

Sissi lite ensam o övergiven:

 

 


Såklart skulle vi hit.... På King Cross, o kolla på en vagn som 

satt halvvägs in i väggen.... Där åker man in till tåget som 

går till skolan i Harry Potter.... Har jag hört sägas 


       
Tack o lov var det inte dags för skolstart, så Jullan fick följa med oss 

igen =)

 

 


Massa långa promenader blir det, man måste släcka törsten ibland:
   
Jag o Lars har lite olika smak på en bra öl....

 

Smygfottade Amishar;
 

 

Jag hade som mål att köpa mig nån kofta på camden o 

sjunga piccadilly circus på just Piccadilly Circus, 

uppfyllde båda:

 


Nöjd o belåten, efter alla autografskrivningar! 
     


Amanda har nu fått körkort för barnvagn, hon tog hand om Jullan hela 

tiden, förutom vid tunnelbanan =)
 


Nu har vi kommit till Trafalgar square:


 


Den ökända puben fick besök oxå.  Tur så var det fint 

väder, så vi kunde sitta ute o käka


 


Fish and chips såklart! Mums!
 


Big ben på mer behagligt avstånd



 

Julia var faktiskt vaken ibland, o fick då sitta i sele
       


De har fått syn på nått spännande! 
 


Äh det var ju bara slottet! Det har man väl sett förrut!


   


Julia har inga problem att äta när det är fart o fläkt runt henne! 

Tur det, här är det matdags utan för slottet =)


 


Dingdong!
 


Jag o bengan
 


Alla sätt är bra... Utom de dåliga =)
 


Hittade på en vakt, o jisses va stor han var! 

Vet inte om han tyckte om att vara med på kort, men han 

fick ju inte röra sig, så det var ju inga problem =)

 

Måste såklart ha varit in i en telefonkiosk!
 


Pst du har nått som sticker upp ur skallen, Sandra! 


 


Mat vid trafalga =)
 


Trötta o nöjd med dagen så kom vi säkert o smärtfritt till våran 

station igen. Det blev inte så sent den kvällen kan jag lova! 
 


Hejhopp!

 
 
Mor/Mormor/Gammelmormor

Mor/Mormor/Gammelmormor

4 oktober 2012 19:01

Det här ser ju helt fantastiskt ut :) Och vaxfigurerna kan man ju verkligen tro att dom är levande, den första damen är Helen Mirror, en engelsk favoritskådespelerska för mej.
Och du...... den jackan hade jag lånat direkt om jag fått, jättesnygg och fina färger!
Dom där svartklädda tror jag inte är Amish..... det är nog Ortodoxa Judar.
Kram från Mor, som är riktigt nyfiken på London nu......

http://www.hean.zoomin.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 2 december 2023 17:42

     

Av Mia - 3 juni 2023 15:48

Emma har klarat Anlagsprov i viltspår   16 minuter, klarade det självständigt    Och sen har  hon blivit BIR på en inoff   Krtiken: "Väl könspräglad, bra storlek,  Vackra mörka ögon, välplacerade öron, Rypisk hals, bra kropp, korr. bett, lite...

Av Mia - 23 augusti 2022 11:14

      Nu har Emma bott här i 3 veckor =) Går mycket bättre än vad jag tänkte!  Minna är en helt suverän storasyster      Emma är en mycket pigg och aktiv tjej, och envis, jisses amalia =)  Mycket lättlärd och nyfiken på allt.    ...

Av Mia - 16 juni 2022 16:19


Jag har länge sagt att Vi ska inte ha en valp något mer, och jag har hållt det,  Har tagit vuxna omplaceringar efter det beslutet!  Men... Nu går det inte längre, det kommer flytta hit en röd  Engelsk cocker spaniel flicka hit =)  Emma ska ho...

Av Mia - 1 februari 2022 11:52

Nytt år nytt barnbarn =)  Den 22 januari födde Sandra hennes och Patrics son Arvid =)  Det var lite svettigt på slutet, Patric fick corona och skulle då inte få vara med på förlossningen,  Det var 1,5 vecka till bf men Sandra hade haft förverka...

kategorier

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards