miian

Direktlänk till inlägg 11 september 2020

11 sept 20

Av Mia - 11 september 2020 17:11

Igår var jag till veterinären med Ozzy, han har visat att nått är fel, jag misstänkte 

ryggen eller en höft. Lite rätt hade jag... Ena armbågen, ryggen och båda höfterna var det! 

Han har atros i armbågen och ryggen, och Kraftig atros i höfterna, men det är inte 

det som är problemet, höfterna är helt slut! Jag kan inte så mycket om höfter, men när jag 

såg bilderna så såg jag att det inte var bra, nånstans... 

Jag frågade om jag skulle ta bort honom, men veterinären tyckte vi skulle 

ge medicin och ändra hans liv drastiskt, lugn o ro.. O sen är det ju frågan om vilken 

livskvalite han kommer få. Han har blivit gammal, och har troligtvis ont om han rör sig 

för mycket, så han kanske sjävmant lugnar sig, vilket han redan har gjort, de har 

inte härjat så mycket på slutet, han leker lite sen hoppar han upp på sott bord, som är bo. 


Minna och han som är bästa polare, leker och härjar, vi som går långa promenader, 

leker med bollar, hoppar från bryggor, det är bara att glömma nu..

Jag hoppas verkligen att han kommer anpassa sig till sitt nya liv, och må bra av det, annars 

har jag inget val... Vet. sa att han ska äta en medicin livet ut, han skrev ut för 6 månader...


Känns så jävla orättvist! 

O får jag tipsa er alla, röntga era hundar! Även om de är blandras, som Ozzy är! 

Hade tänkt göra det när han flyttade hit, men det blev inte av...Då hade jag sett att han haft dåliga 

höfter, och vi hade kanske tänkt till lite... 


I morgon ska vi till Rättvik och gå en lb promenad, Ozzy ska såklart vara med, och 

när han visar att det är nog, så är det det för han. Då får han sitta o vila 


O sen på söndag ska jag o Minna på en utställning. 

Blir en trevlig helg i hundens tecken!


Jag har tagit antikroppstest för Covid-19 tyvärr hade jag inga .. 


Håll avstånd

Tvätta händerna

Stanna hemma om du är sjuk! 


3




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 2 december 2023 17:42

     

Av Mia - 3 juni 2023 15:48

Emma har klarat Anlagsprov i viltspår   16 minuter, klarade det självständigt    Och sen har  hon blivit BIR på en inoff   Krtiken: "Väl könspräglad, bra storlek,  Vackra mörka ögon, välplacerade öron, Rypisk hals, bra kropp, korr. bett, lite...

Av Mia - 23 augusti 2022 11:14

      Nu har Emma bott här i 3 veckor =) Går mycket bättre än vad jag tänkte!  Minna är en helt suverän storasyster      Emma är en mycket pigg och aktiv tjej, och envis, jisses amalia =)  Mycket lättlärd och nyfiken på allt.    ...

Av Mia - 16 juni 2022 16:19


Jag har länge sagt att Vi ska inte ha en valp något mer, och jag har hållt det,  Har tagit vuxna omplaceringar efter det beslutet!  Men... Nu går det inte längre, det kommer flytta hit en röd  Engelsk cocker spaniel flicka hit =)  Emma ska ho...

Av Mia - 1 februari 2022 11:52

Nytt år nytt barnbarn =)  Den 22 januari födde Sandra hennes och Patrics son Arvid =)  Det var lite svettigt på slutet, Patric fick corona och skulle då inte få vara med på förlossningen,  Det var 1,5 vecka till bf men Sandra hade haft förverka...

kategorier

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards