miian

Alla inlägg den 16 juli 2017

Av Mia - 16 juli 2017 08:54

 

I lördags for vi till Gävle på en liten inoff =)

Ozzy skulle vara hemma med Lars, men Lars kunde inte motstå den svarta 

skönheten som vimsade runt mig o Maja! Han blev så glad när han såg att väskan 

kom fram =) O han skötte sig så bra så! Duktig kille   


Det var en viktig tävling, på flera sätt =) Men jag hade bestämt 

mig för att vi skulle vinna över den andra tiken, så var det bara! 

Var faktiskt nervös på morgonen, mycket stod på spel! 

 

Såg att domaren var burdus o gick igenom hundarna ganska rejält, både jag och Lars 

trodde att det inte skulle funka för Maja! Innan vi gick in satt jag som vanligt och 

pekade ut vilken som skulle peta på henne, och att "han var lite hårdhänt, men 

det är OK låt han känna igenom dig, det är 2 min det är frågan om Maja"!

 

Hon backade en gång, men sen fick han klämma ordentligt =)

Han blev impad att hon var 5 år, först trodde jag att han menade att hon var 

för liten för 5 år, men han sa Wow, då visste jag hur det skulle gå o jag växte =)

 

Maja kände min energi, sprang som en gudinnna!

 



Tur att hon inte lipade åt domaren =) 

 


Härlig känsla när han pekade på oss, o vi fick kliva före den andra tiken =)
   

Det var även en hane med denna gång, extra roligt då! Kosmos, en jättebebis! 

Han är i Myzaks storlek o så snäll o go! Maja slog även honom =)
 

Här var jag lite för glad o sprallig, svansen åkte upp för mycket på fröken =)

En riktig mallsvans =)
 

Bir till fröken Maja =) Så stolt över henne, vilka framsteg hon har gjort!!
 

Dags för gruppfinal, alla i grupp 2 tävlar mot varandra
 

Han placerade snabbt ut 3 o 4an, då blev jag lite nervös =)

Han jämnförde dem noga o sen fick vi springa så han fick se stegen igen
 


Njuffen vann, en sjukt fin hund! Grattade henne till placering o en väldigt vacker hund! 
 
Så glad =) =) 
 

 


Tack o lov så tog Mats Bowser, jag hade nog inte kunnat slappna av så snabbt för 

att ställa honom, han behöver ingen virrpanna bredvid sig =)
 
Han hade inte tid att visa sig för domaren, o han hade bestämt sig för att inte 

domaren skulle få se honom i munnen.... Kom 2a lilla skitungen   
 


Hjälpte även en kollega att ställa sin lilla corgihane, en liten hund med ca 4 cm ben =)

Han var van att ställas, 11 årig skönhet!
Hon hade en yngre hane o båda gick vidare, därför fick jag hoppa in. 

O det gick ju bra, vi slog kollegan o hennes hund! BIR BIG 1 blev han! 

Hon ställde honom i BIS finalen o då kom han 3a, av 3. Hon var såklart 

besviken, hon spelar i de högre ligorna annars =) =) 

kategorier

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards