miian

Direktlänk till inlägg 8 januari 2018

8 Jan-18

Av Mia - 8 januari 2018 16:44


Jaha, då är det dags för ett inlägg igen då =)


En oborstad skitig  Maja, har faktiskt anmält henne till en utställning, en inoff, eller det 

vet jag inte om det är, men det är inte en som SKK håller i. Har ju tänkt att hon ska

ställas i Leksand i juni, så hon måste ju tränas för att hålla kvar det vi tränade upp förra året =)
 


Har fått låna en kamera av Sandra, men inser att jag måste ha glasögonen på när jag fotar, inte 

ens ta kort med auto klarar jag av utan brillor   
 

Promenaddags, skulle vara så skönt att kunna gå med lösa hundar, men den bruna.... nä det 

går inte att lita på henne... tyvärr så åker Ozzy med på ett bananskal också, han skulle inte 

sticka, om det inte kom en hare...Då litar jag inte på honom... 
   

En allé som har fått besök av mig många gånger:
 

Sörbos sötaste stuga, tror jag säljer huset och vi flyttar dit, räcker gott till mig och Lars Tussi och dogsen!
 

Hästarna var tokiga idag, de sprang som galningar runt i hagen, Maja blev sugen att hänga på =) 
 




Ifredags hämtade jag min bebis, skulle hämta henne i Borlänge, men hon längtade efter sin mamma

och ville kliva av i Hedemora istället, eller var hon trött på att åka tåg   




   

Vi åkte sen och hämtade Vilma hon skulle sova hos oss fre till lördag. Somnnade vid 19,30 och slog

upp sina ögon 9 på lördagen, då väckte jag henne,,,,
 


Fick lov att väcka henne, eftersom vi skulle på Gudtjänst kl 10   
 


Goa Andreas tog sig upp tidigt för att se hans 2 kompisar få stipendium =)
 

Både Amanda och Vilma var väldigt duktiga! Värre med Lars, han smsade till resten av familjen 

att prällen måste vara full som står o snackar om kameler   
   

Grattis Amanda, 7000 kr rikare   
 


Här skulle man visst stå upp, jaja hon har nyss komfirmerat sig, och förresten jag är 

varken döpt eller konfiremerad så hur ska jag veta hur man beter sig i kyrkan??
 

Fina Vika Kyrka!
 

Jag och min "son" 
 

Parhästarna, hållt ihop sedan Amanada var 11 dagar   
 

Vid 14 kom mamma och pappa, glädjen blev stor för alla 3 =) Visst ser de glada ut??


Mammas lilla Nansemums, tack för att vi fick låna eran skatt   
   


   


Johan slutade jobbet och dök upp han med     


Julia spexar
 

Mammas stora bebis som ska gifta sig   
 


Svärfar kom även och firade sin son

 

Ojoj så kära de kan vara då!
 


Julia har blivit en stor brutta, börjar skolan i höst    
 


Rörigt blir det ibland   

 

Sissi och Johan kollar på våra gamla bröllopsfoton, hon tyckte att jag såg så gammal ut när vi 

gifte oss, jag var 28... Tack för den då   

 

Alla trivs i Märtas sällskap, stora som små   
    


Jag for till jobbet igår, började 12 och skulle sluta 10 idag, men när man jobbar med människor

så kan man ju inte veta till 100 % att allt flyter på, kom ifrån 11,30....


Jag och Amanda käkade på Donken innan tåget skulle gå, de var så övertrevliga där, så 

vi hann inte med o höra vad de sa, man är van att de säger sina 3 ord, det blev att träna 

backning på Drive in =) 


Tåget var på plats när vi kom ner till perrongen, jag hade bestämt mig för att inte gråta denna 

gång, inte så att Märta ser det iaf, det gick nästan hela vägen... Det är jobbigt att se henne åka   

Och nu har jag ju inget vi ses igen datum, så det gör ont i hjärtat! 


Skulle in på ÖoB sedan, de 

måste trott att det var nått allvarligt fel på mig... Eller så trodde de att jag var hög som 

ett hus och tänkte jaha en till =P 



Ha en fin kväll! 


Till min lilla Märta   



 
 
Mor

Mor

12 januari 2018 05:19

Roligt att läsa, även om det är långt mellan bloggarna :) men nu är det ju två nästan på raken. Grattis till Amanda, välbehövliga pengar att få nu när hon pluggar. Fina bilder på hela Sörbogänget. Ozzy skulle kanske varit här igår, jag hade två jätteharar vid fågelmatningen. Fanny blev rädd och sprang in......
Morgonkram

http://www.hean.zoomin.se

 
Ingen bild

Moster Lena

13 januari 2018 11:04

Jättefina bilder ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 2 december 2023 17:42

     

Av Mia - 3 juni 2023 15:48

Emma har klarat Anlagsprov i viltspår   16 minuter, klarade det självständigt    Och sen har  hon blivit BIR på en inoff   Krtiken: "Väl könspräglad, bra storlek,  Vackra mörka ögon, välplacerade öron, Rypisk hals, bra kropp, korr. bett, lite...

Av Mia - 23 augusti 2022 11:14

      Nu har Emma bott här i 3 veckor =) Går mycket bättre än vad jag tänkte!  Minna är en helt suverän storasyster      Emma är en mycket pigg och aktiv tjej, och envis, jisses amalia =)  Mycket lättlärd och nyfiken på allt.    ...

Av Mia - 16 juni 2022 16:19


Jag har länge sagt att Vi ska inte ha en valp något mer, och jag har hållt det,  Har tagit vuxna omplaceringar efter det beslutet!  Men... Nu går det inte längre, det kommer flytta hit en röd  Engelsk cocker spaniel flicka hit =)  Emma ska ho...

Av Mia - 1 februari 2022 11:52

Nytt år nytt barnbarn =)  Den 22 januari födde Sandra hennes och Patrics son Arvid =)  Det var lite svettigt på slutet, Patric fick corona och skulle då inte få vara med på förlossningen,  Det var 1,5 vecka till bf men Sandra hade haft förverka...

kategorier

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards