miian

Alla inlägg den 1 januari 2018

Av Mia - 1 januari 2018 16:15

Jag bloggade inte som förr, så här kommer det mest handla om vovvarna, speciellt Majsan

 

Januari:


Jag vågade mig ut på isbanorna i Vika! 

 


Våra trevliga grannar kom över på mat o stoj
 


Jag utsatte Maja för bland det värsta inom utställning man kan tänka sig!

Vi åkte till Malung, sjukt trångt och 

sjukt mycket hundar! Men säg det som inte har nått gott med sig, jag träffade 2 nya vänner 

som betyder mycket för mig idag

(Maja kom 2a, en mycket bra kritik, så jag var så nöjd ändå )

 

Duktiga Ozzy fick Märta med på en långpromenad!

 


Februari:

 


Millemoll fyllde 3 år <3

 


Vi åkte på ringträning i Tärnsjö, första gången jag hörde Maja sa till en annan hund, 

Sakura, hennes mentor, kom för nära Majas väska! Jag blev allt lite stolt över att mesMaja 

kunde säga till iaf =P 



Vi var på öppethus, Falu hundsällskap öppnade i nya lokaler, Ozzy trivdes som fisken 

i vattnet, fick bla prova på agillity

 



Mars:


Var ner i Falu Gruva för första gången ever! 


April:

 

Jag och Maja åkte till västerås på en riktig utställning, maja var inte bekväm, men lyckades 

få sitt första Very good =)


Jag o Maja var till Ludvika, där våran karriär började för 2 år sedan, då kom vi 4a, av 4a då, 

nu kom vi 2a av 3 =) 


 


Ställde även yrvädret Bowser, gick ju bra =)

 


Jag fick den finaste rosetten, ingen kommer att slå den, Bowsers Matte Linda knopade ihop den <3
 


Maj:

 

Vi träffades HELA familjen och grillade och myste

 

Hundarna började bada och simma typ varje dag




Vilma <3



Julia <3



 

Milton <3



Ekorrarna fick miljoner ungar



Jag och Maja for till Malung, Maja visade sin Divasida, 3a av 3







Vi åkte till Orsa med husvagnen, det var en aktivitethelg för hundar där, ställde Maja 

på söndagen. Chockad när vi slog Sally, jag fattade inget, och rev ner skyltar runt om mig! 
 

 

Ställde även Bowser han blev BIS 2 valp =)


Vi åkte till Borlänge, här fattade jag iaf att vi hade vunnit, usch vilken attityd =D 

 


Maja blev även BIG 3 här =)



Juni

 

Vi var till Leksand, på en riktig utställning, fick Very good och kom 3a i öppenklassen! 

Första gången placering i öppenklass och att det inte stod nått om mer självförtroende =) =) 
 

Märtas studentvecka började


Fina baltjejen  

En stolt mamma

 


Jag och finaste vännen väntar på studenterna

 


Hurra vad ni är duktiga



2 studenter <3
   

3 fina flickor <3
 

mormors lilla Vilma        

Fina duktiga tjejen, gick ut med toppbetyg och redan inom några dagar väntades det jobb
 

Juli

 

Amanda fyllde år <3

Andreas fyllde år <3

Sandra fyllde år <3

Emil fyllde år <3

Julia fyllde år <3

Sissi fyllde år <3


Vi åkte till Edsbyn, till Ulla och Steve, utställning i Alfta, Domaren var stenhård, 

så jag var mer än chockad och nöjd över Very good!
 


Vi drog på en inoff i Gävle, slog en tik och en hane och blev även Big 2 =)
     

vi kom på att vi skulle ta lite semester, åkte till Särna, vandrade till Njupeskär
 


Tröttsamt med campingliv

   




Augusti

 

Jag o Maja åkte till tierp, regn o åskväder

slog en tik och sen blev vi BIG 2 =)
   

vi firade mig, hela gänget här, också en jobbig dag, eftersom dagen efter skulle Märta flytta till 

Norrköping
         

 

Märta säger hejdå till vovvarna, de fick vara hos Sissi när vi åkte till norris

 

Simon hade redan flyttat ner, vindsvåningen är deras
 

2 blivande studenter <3  

Grinade som en tok halva resan hem, min bebis har blivit så stor! 

 


Lortjöns
   

Min födelsedag firades med en inoff i Mora, kom 2a av 3, men domarens ord vägde mest:

" du ställer henne som en Gudinna, en fröjd att se"   
    

 

September


Ozzy började på agillity, han fixade det bra, värre med mig =)


2 dagars utställning i Högbo

Maja fick sitt första EXCELLENT ( han var väldigt generös på det, men skitsamma    ) 



Dagen efter var det Leonbergerspecial, då fick Maja mer välförtjänt Very good



Maja blev kastrerad, så täta löp och svåra skendräktigheter gjorde valet lätt



Oktober

 

Vi blev bjudna på Halloweenfest i hälsinggården
   

 


Ännu ett avsked   
 

en kort stund på morgonen var det alldeles rosa sken ute
 

 

 

November 

 

vi åkte till Jamaica!

 
   

Fick Mange i foten, 4 tabletter senare var han död =)
 

 

familjen korsnäs bjöd på glöggkväll

 

December

 

Jag och Märta gjorde chokladhus
   

 

Älskade vovve <3

 

Johan förbereder julafton
 

Värsta julklappen, ja den slår tom när jag fick sylvia wrethammars skiva =)

 

 

Johan gick ner på knä o friade till Siss <3
 

Vi åkte till mor och grattade henne
 

Dags för avsked igen, kommer aldrig sluta gråta när ungen åker!
 


Jag och vovvarna önskar er alla en god fortsättning på 2018!!
   

Har ju såklart hänt mer än detta, men när jag inte bloggar som förrut så är det 

svårt att komma ihåg allt! Finns ju andra sociala medier som är lättare än bloggen, så 

här har ju det mest blivit när Majsan har varit ute på nått! 

 

 

Har haft ett bra år, förutom cancer lite här och var, inte i mig, men det har 

påverkat mig enormt. FUCK CANCER!

 

Sissi har börjat på IVA och Sandra började plugga till barnskötare. 

 

Vi har väl inte utnyttjat husvagnen som vi tänkt, en vända till furustrand över midsommar 

blev det iaf, 2 km =) Orsa, Edsbyn och särna har även fått besök. 

Och julafton, hela ligan sov här, så då fanns det inte plats inne åt oss, om vi inte ville sova 

på soffan då =)

 

Nyårsafton tillbringade jag på jobbet, skålade in nyåret med Loka Björnbär =)

Var nog lika trött som alla festande idag ändå, somnade på soffan på em, inget ovanligt 

efter ett nattskift! 

 

Nu ser vi fram emot den 5e jan, då firar jag o Lars 30 år tillsammans, och att 

Märta kommer hem

hon har fått stipendium som hon ska hämta ut, och att lilla vilma ska sova hos oss, sen 

är 2018 ett öppet kort! 

 

God fortsättning till er alla! 

kategorier

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards