miian

Direktlänk till inlägg 29 juli 2017

29 Juli

Av Mia - 29 juli 2017 18:54


Vi tog en vända till Särna, åkte i torsdags, o kom hem idag. Planen var att vi skulle gå 

till Njupeskär, trots att vi såg att det skulle bli regn o rusk!

Här hade vi stannat för att flyttat över regnkläder till bilen, hade åkt igenom världens spöregn



Det var pyttesmå platser, vi hade inte fått upp vårat förtält på våran plats, om vi tänkt det!

O grannen hade 3 småhundar, så det blev extra skydd vid dörren denna gång, vet av erfarenhet att 

Maja kan hoppa över om det är nått som lockar... 

       



2 trötta hundar! Tar som attan att vara på camping =)
   


Runt campingen, vi hittade ingen bra promenadväg, så denna gick vi då flera gånger
         


Igår åkte vi till Njupeskär, regnade som attan medans vi åkte dit! Men ju högra upp vi kom, desto 

mindre regnade det! O när vi kom fram var det regnfritt! O folkfritt! När vi kom tillbaka var 

det hur mycket folk som helst! 
                       '



Vi var först själva vid fallet! Sen kom det en kille, o efter en stund 2 damer, kändes trångt =) =) 
         


Vi var precis vid trädgränsen, som här ligger på 800 meter, 
     

Myrerna doftade underbart gott! O en badplats för hundar fanns det också! 
     


När vi åkte från Njupeskär bestämde vi oss för att åka o leta upp en stuga 

som våra vänner köpt i Särna! Vi åkte o åkte o åkte, jag sa att det måste vara ett guldläge 

om man ska behöva åka så långt till sin stuga! Vi stannade o leta efter den, enda som hände 

var att Maja fick ur sig ett rejält lass =) =) 

Katja ringde o det stod klart att vi åkte galet för långt =)

Gör om gör rätt, o tillslut var vi vid deras stuga! Låg inte alls så långt 

upp i skogen =) Blir nog ett toppenställe!


Tillbaka till vagnen, så fick vovvarna mellis, grisöra =)
 


Promenad runt campingen på kvällen, ga kyrkan är från 1700 talet, var in i den, jättemysigt!
     

Igår kväll var vi elaka hundägare! Vi lämnade dem i vagnen och gick till Lenas Kök o bar, 

som låg vid campingen. Jag tog snitzel, o Lars tog högrevsburgare, jag gav maten 

4 * av 5, Lars gav den 3* Vi hade läst att det skulle vara supergod mat där, så 

vi kanske hade höga förväntingar!
   


När vi kom upp så hade vi fått en plats, 45, men fick några andra att välja på, jag frågade om 46 var ledig

en hörnplats är bättre för oss, men det gick inte, TACK O LOV! Då hade vi fått lyssna på alla 

som tömt sina latrinbehållare framför ögonen på oss!! BLÄÄÄ!


     

 

Städjan var lite snål på att visa sig, men innan vi åkte hem så visade sig berget helt =)

Har lyssnat på en bok som handlat om att några varit på Städjan, o de spränge det tillslut!, 

Var lite orolig att det var en sann berättelse =P 
 

På vägen hem åkte vi in till Nusnäs, jag var in i butiken, jag o massar tyskar, 

det fanns så fina saker! Vilka konstverk! Men jag är ingen dalahästbrutta så jag köpte 

ingen! O nä Christina!! De är INTE gjorda i Kina   
   


Classic car week, som nu tydligen blivit Classic car typ 1½week , i Rättvik! 

Tog jättelång tid att komma igenom lilla byn! Massor av bilar i alla former! 
 

När vi kom hem så tog jag tag i att städa husvagnen direkt, misstänkte att jag inte 

skulle orka om jag satt mig i soffan en stund =P

Nu är den redo för nästa resa, måste till Orsa en gång innan säsongen är över, Lars är ledig 32 också, 

få tar några dagar där uppe då, får taima in när Märta jobbar, för sen den 19 ska vi skjutsa ner 

henne till Norrköping    Helst sjukt! Min bebis flyttar hemifrån, o gör det rejält!! 

Amanda o Simon ska plugga där nere o har fått en 2a ca 10 min från Amandas högskola! 

 
 
Mor

Mor

7 augusti 2017 04:41

Det finns mycket fint att kolla på inom Dalarnas gränser :)Tur med vädret hade ni ju också, det kunde varit värre...... Tänk att minsta Bebisen ska flytta hemifrån, vi fattar nog inte att hon är ju stor nu :)
Kram

http://htttp.www.hean.zoomin.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 2 december 2023 17:42

     

Av Mia - 3 juni 2023 15:48

Emma har klarat Anlagsprov i viltspår   16 minuter, klarade det självständigt    Och sen har  hon blivit BIR på en inoff   Krtiken: "Väl könspräglad, bra storlek,  Vackra mörka ögon, välplacerade öron, Rypisk hals, bra kropp, korr. bett, lite...

Av Mia - 23 augusti 2022 11:14

      Nu har Emma bott här i 3 veckor =) Går mycket bättre än vad jag tänkte!  Minna är en helt suverän storasyster      Emma är en mycket pigg och aktiv tjej, och envis, jisses amalia =)  Mycket lättlärd och nyfiken på allt.    ...

Av Mia - 16 juni 2022 16:19


Jag har länge sagt att Vi ska inte ha en valp något mer, och jag har hållt det,  Har tagit vuxna omplaceringar efter det beslutet!  Men... Nu går det inte längre, det kommer flytta hit en röd  Engelsk cocker spaniel flicka hit =)  Emma ska ho...

Av Mia - 1 februari 2022 11:52

Nytt år nytt barnbarn =)  Den 22 januari födde Sandra hennes och Patrics son Arvid =)  Det var lite svettigt på slutet, Patric fick corona och skulle då inte få vara med på förlossningen,  Det var 1,5 vecka till bf men Sandra hade haft förverka...

kategorier

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards