miian

Direktlänk till inlägg 20 maj 2017

20 Maj

Av Mia - 20 maj 2017 17:02

Klockan 6,20 rullade jag och Maja av gården imorse, mot Buan, Malung! 

Mötte upp våran konkurent i Vansbro, o de fick visa vägen 


Började bra, brudarna leonberger surade till när de såg varandra... knäppfior!

Såg att det var en championtik som också skulle komma, och klockan gick... men ingen Siri, 

typ 15 min innan vi skulle börja kom de .... Kul =P 


Maja sprang som en gudinna utanför området, o direkt vi kom in på platsen igen såg hon 

ut som att det här kan du göra själv du! 


Normalt går de i bokstavsordning, men just på leonbergerna tog de åldersordning, och 

Maja skulle helt plötsligt stå först! Dumt tänkte jag då hinner hon inte spana in den 

manliga domaren...

Det var en Landseer före oss och då satt jag och berättade precis för Maja hur det kommer 

att bli, visade vilken som skulle peta på henne och så. 


Ok dags för leonberger!

Maja gled in som om ägde stället! Ställde upp sig perfekt direkt! 

Domaren kom o hälsade på mig, hon ville lukta men han gick vidare direkt till nästa hund! 


När det var dags för Majas bedömning så ställde hon sig perfekt vad jag tyckte, 

tänkte inte plocka och dona med henne, domaren kommer fram, hon luktar på honom o 

låter honom peta och klämma hur mycket som helst!! Jag kundet tom ta ett steg ifrån henne!! 

Höll på att smälla av! Jag kundet tom ställa mig framför henne när han skulle ge 

henne kritik, och tänka sig att han tom fick se öronen riktigt!! 


       


"Feminin tik, bra skalle med välplacerade öron

Bra stop o nosparti. Korrekt bett, god hals och överlinja. Gott förbröst, bra bröstkorg, 

passande benstomme och vinklar. Något utåttåad fram

Bra päls, rör sig väl , välsvisad"!


Misstänkte ju såklart att hon inte skulle ta det, en cert tik och en champion, och jag 

hade rätt, men att hon stod stilla och accepterade berörningen betyder mest för mig! 

Skiter fullständigt hur det går, bara jag ser framsteg! 


Duktiga tjejen, jag var så glad!! 


Nu blir det Borlänge nästa gång, då ska knottarna, iaf Julia, vara med o heja =)



 1 år mellan bilderna:

Maj 2016

   


Maj 2017

 




 
 
Ingen bild

Ulrika

20 maj 2017 18:31

Härligt om hon börjar tycka att det är lite skoj med era upptåg 👍Duktiga tjejen!

 
Mor

Mor

22 maj 2017 13:38

Hon kan ju, den fina tjejen :)Kommer snart att hamna på sin egen sida......
Kram

http://htttp.www.hean.zoomin.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 2 december 2023 17:42

     

Av Mia - 3 juni 2023 15:48

Emma har klarat Anlagsprov i viltspår   16 minuter, klarade det självständigt    Och sen har  hon blivit BIR på en inoff   Krtiken: "Väl könspräglad, bra storlek,  Vackra mörka ögon, välplacerade öron, Rypisk hals, bra kropp, korr. bett, lite...

Av Mia - 23 augusti 2022 11:14

      Nu har Emma bott här i 3 veckor =) Går mycket bättre än vad jag tänkte!  Minna är en helt suverän storasyster      Emma är en mycket pigg och aktiv tjej, och envis, jisses amalia =)  Mycket lättlärd och nyfiken på allt.    ...

Av Mia - 16 juni 2022 16:19


Jag har länge sagt att Vi ska inte ha en valp något mer, och jag har hållt det,  Har tagit vuxna omplaceringar efter det beslutet!  Men... Nu går det inte längre, det kommer flytta hit en röd  Engelsk cocker spaniel flicka hit =)  Emma ska ho...

Av Mia - 1 februari 2022 11:52

Nytt år nytt barnbarn =)  Den 22 januari födde Sandra hennes och Patrics son Arvid =)  Det var lite svettigt på slutet, Patric fick corona och skulle då inte få vara med på förlossningen,  Det var 1,5 vecka till bf men Sandra hade haft förverka...

kategorier

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards