miian

Direktlänk till inlägg 10 april 2017

10 April

Av Mia - 10 april 2017 16:31

Tur att man har nån som påminner mig att jag inte bloggat på länge   


Men nu har Maja varit ute i ringarna så det passar väl bra då   


vi var till Ludvika på en inoff, nu har vi kört ett år i ringarna, vi började våran karriär där   


Jag har skickat iväg ett mail till en hundpratare, och hon fick såklart fram att Maja 

inte gillar utställningar... Hon gillar inte att främmande tar på hennes kropp " det är ju fräckt"

Maja förklarade att hon behöver tydlighet, och jag är duktig på att ge henne det, så jag 

tänkte att vi peptalkar ordentligt innan vi går in i ringen


Jag förklarade vem som skulle ta på henne, och att det är snart över, pekade på gubben som 

skulle göra det och allt var så pedagogiskt   

 


Vet ju inte om Maja har förstått att det inte är någon ide att krångla, mamma kommer 

fortsätta anmäla mig på utställningar, eller om det hjälpte! 

Jag sa till domaren att hon är blyg, och han var jättebra mot henne, fick känna 

igenom henne och hon tillät att han kollade på hennes tänder utan att försöka sticka!! 



   


Det var tre st anmälda i klassen och Maja kom på 2a plats    Slog en som stod före henne 

förra året   Nog blev jag lite mallig allt! 



Men det som var roligast, var att jag fick ställa Bowser! Amandas svärmors hund, en trevlig 

kille på 5 månader! Vi har varit dit några gånger och tränat honom, o han har varit så 

duktig, bara han förstod vad som skulle göras så fixade han det så bra! 


Den här killen hade då inga problem att någon okänd ville hälsa   

 



Stod som om han aldrig gjort något annat! 


 

  BIR m HP   


  


Jag trodde inte jag skulle bli nervös att ställa någon annans hund, men när domaren 

säger ÅÅ va kul det här är min ras det! Då blev det svettigt, vet ju inte hur man 

ska ställa en sån här... Men enligt kritiken gjorde jag rätt eftersom det står:

Står korrekt!   


Bowser fick en lång dag, tyvärr gjorde de klart alla hundar innan gruppfinalerna, 

bättre som en del gör, de tar alla valpar först och sen är det klart för dem. 

Men han orkade att skina i gruppfinalen också, det var ca 10 valpar med och han 

slutade som nr 3! Vi är mycket nöjda! O i finalen var jag inte ett dugg nervös, då var 

jag bara taggad och ville verkligen ha en placering! 

 


Jag fick en rosett jag med   Linda   hade knåpat ihop en till mig! 

Min finaste rosett, den sitter nu på min utställningsväska! 

        


Skulle vilja satsa på denna kille, men det betyder tyvärr att Maja får stå tillbaka,

de går oftast på 2 olika dagar, och får jag inte Lars intresserad så han kan vara med

så är det ju inte så kul. Men det skulle ju vara toppen, för då skulle vi kunna ta husvagnen på

luftning lite då och då  

Vi får se! 


Jag och Majsan ska till västerås om 2 veckor, såg att det är 42 leonberger anmälda... 

Hoppas inte det är allt för många i öppenklass som Maja går i då, och i år vill jag ha 

VG, så jag hoppas att Majsan klarar av att prestera det   


Annars då, jobb och hundfixeri, och en tur ner i Falu gruva har varit på agendan.

Inte så intressant för allmänheten alltså =) 


Vet inte om jag bloggat att Myzak har vandrat vidare    men nu har hans dotter fått 2 söner =)

Pysslingar i andra generationen alltså    Lyllos dem 

 



 
 
Mor

Mor

14 april 2017 08:52

Superfina vovvar och så bra det gick för bägge :)och det måste ju bero på en kanonhandler!Man blir ju alldeles varm när man ser dom små Pysslingarna, och med dom generna kommer nog att bli alldeles underbara små "Myssar".
Påsk- och Morgonkram

http://htttp.www.hean.zoomin.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 2 december 2023 17:42

     

Av Mia - 3 juni 2023 15:48

Emma har klarat Anlagsprov i viltspår   16 minuter, klarade det självständigt    Och sen har  hon blivit BIR på en inoff   Krtiken: "Väl könspräglad, bra storlek,  Vackra mörka ögon, välplacerade öron, Rypisk hals, bra kropp, korr. bett, lite...

Av Mia - 23 augusti 2022 11:14

      Nu har Emma bott här i 3 veckor =) Går mycket bättre än vad jag tänkte!  Minna är en helt suverän storasyster      Emma är en mycket pigg och aktiv tjej, och envis, jisses amalia =)  Mycket lättlärd och nyfiken på allt.    ...

Av Mia - 16 juni 2022 16:19


Jag har länge sagt att Vi ska inte ha en valp något mer, och jag har hållt det,  Har tagit vuxna omplaceringar efter det beslutet!  Men... Nu går det inte längre, det kommer flytta hit en röd  Engelsk cocker spaniel flicka hit =)  Emma ska ho...

Av Mia - 1 februari 2022 11:52

Nytt år nytt barnbarn =)  Den 22 januari födde Sandra hennes och Patrics son Arvid =)  Det var lite svettigt på slutet, Patric fick corona och skulle då inte få vara med på förlossningen,  Det var 1,5 vecka till bf men Sandra hade haft förverka...

kategorier

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards