miian

Direktlänk till inlägg 11 februari 2017

11 Feb

Av Mia - 11 februari 2017 16:48

Idag har vi varit till Falu hundsällskap, Faluns lokala kennelklubb! 

De hade invigning på sina nya lokaler, en jättebra hall! 

Man fick testa på olika aktiviteter och de pratade och berättade om dem, och även visade =)

Utställnings sektion, hon som hade det tyckte att Maja hade vuxit på sig rejält, hon 

såg henne sist i juni förra året! 

Viltspår, freestyle, nosework, rallylydnad o agillity hade de på schemat! 

Fiskdamm, tipspromenad och lotteri också. 


Fiskdammen, då fick hunden gå in i en hage och välja påse, Ozzy luktade igenom flera innan 

helt plötsligt slog till en påse, den skulle han ha =) 

Maja visade också tydligt vilken påse hon ville ha, men slog inte på den då =)


Perfekt träning att vara med andra hundar utan att dundra fram till dem, Ozzys svans gick glatt 

hela tiden! Och Maja! Hon förvånade mig enormt! Hon var så glad, folk fick klappa henne, 

hennes svans gick också hela tiden, även när jag ställde henne i utställningspose så viftade 

hon på svansen!! 


Efter div uppvisningar så fick man prova själv, Lars tog Maja och åkte iväg och handlade de, så jag 

och Ozzy var själva, bra träning för dem även det, att vara utan varandra menar jag! 

Ozzy skällde lite ett tag, Syyyyyrran var äääär du??? 

Sen blev det lugnt, vi provade  nosework, och han fattade det första testet direkt, skulle 

vara kul att veta hur man går vidare på nästa steg... 

Sen provade vi agillity, han hade lite svårt att förstå att gå igenom tunneln, 

var lite läskig, men efter jag krypit in i den så var det inget problem! 


Vi testade även en liten bana, han har ju aldrig gjort detta, så det var lite nervöst, 

jag satt honom före ett hinder, gick iväg och jag såg verkligen hur det ändrades i skallen på honom:

FOKUS!! När jag ropade så formligen flög han över hindret, in genom tunneln som han aldrig 

gjort något annat! Jag blev superglad, Ullis blev superglad, alla stannade upp och kollade 

vad vi höll på med, vi testar åt andra hållet sa Ullis, Stanna! Jag gick...

Varsågod! Pang! Blixten kom snabbt till mig och tog hindren klockrent! 


Ullis, som då är instruktör, blev imponerad över att han aldrig gjort detta, 

hon sa att denna fokus blick brukar inte komma efter 2 minuter på banan =) =) 

Synd nog så är det fullbokade kurser ända till höst, men då ska vi tamig 17 hoppa på! 


 

Sen testade vi Rallylydnad, inga problem, det var jag som hade det... Den instruktören sa att 

Ozzy vet precis hur man gör, du får träna du =) =) 


När han var på banan var han lös, fokucerade på det vi höll på med! SÅ roligt att se!! 

Lars och Maja kom efter ett tag, och jag tog Maja ut på agilliybanan, hon fick hoppa över hinder och 

genom en ring, tunneln skippade vi =) Även hon tyckte att det var roligt! 


Man fick även testa freestyle, men det skippade vi, vi var trötta, men Ozzy hade säkert 

tyckt det var kul också! 


Fantastisk stämmning, direkt man öppnade dörren kände man det, inte som första 

gången vi var på brukshundklubben i falun, där var man inte välkommen med blandisar.. 


Det var så kul att Ozzy fick göra nått, iof var Maja med, men hon fick mest bara vara, och se 

glad ut =) Imorgon är det hennes tur, då åker vi på ringträning, hoppas denna glädje som 

hon visade idag infinner sig imorgon också! 



Hejhopp!







 
 
Mor

Mor

12 februari 2017 06:44

Så roligt det verkade vara på Leklandet, och bra träning för både kropp och hjärna. Ozzy är nog en talang inom det mesta, Maja också, bara hon törs visa det. Perfekt att alla är välkomna :)Läste om det i tidningen också, och nog verkar det bli en succé!
Morgonkram & Nospussar

http://www.hean.zoomin.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 2 december 2023 17:42

     

Av Mia - 3 juni 2023 15:48

Emma har klarat Anlagsprov i viltspår   16 minuter, klarade det självständigt    Och sen har  hon blivit BIR på en inoff   Krtiken: "Väl könspräglad, bra storlek,  Vackra mörka ögon, välplacerade öron, Rypisk hals, bra kropp, korr. bett, lite...

Av Mia - 23 augusti 2022 11:14

      Nu har Emma bott här i 3 veckor =) Går mycket bättre än vad jag tänkte!  Minna är en helt suverän storasyster      Emma är en mycket pigg och aktiv tjej, och envis, jisses amalia =)  Mycket lättlärd och nyfiken på allt.    ...

Av Mia - 16 juni 2022 16:19


Jag har länge sagt att Vi ska inte ha en valp något mer, och jag har hållt det,  Har tagit vuxna omplaceringar efter det beslutet!  Men... Nu går det inte längre, det kommer flytta hit en röd  Engelsk cocker spaniel flicka hit =)  Emma ska ho...

Av Mia - 1 februari 2022 11:52

Nytt år nytt barnbarn =)  Den 22 januari födde Sandra hennes och Patrics son Arvid =)  Det var lite svettigt på slutet, Patric fick corona och skulle då inte få vara med på förlossningen,  Det var 1,5 vecka till bf men Sandra hade haft förverka...

kategorier

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards