miian

Direktlänk till inlägg 22 maj 2013

22 Maj

Av Mia - 22 maj 2013 09:14

Grattis finaste Julia på din 10 månaders dag

  

 

Känslan som infinner sig när man träffar detta lilla kryp,

det går inte att beskriva, för övermäktigt =)

Jag har sagt till Familjen J att jag kommer lämna in en

vårdnadsansökan, Julia ska bo hos mormor

6 dagar i veckan, punkt slut!

När hon varit här, och sovit över har jag nästan ångest

när jag ska lämna tillbaka henne, hon är så ljuvlig min lilla

sockerpingla!


************************

Annars då, jo här rusar tiden fram, nu har det kommit till tiden

för Sardinienresan! På lördag drar vi!

Wow!


Lejja har fått svar på sitt blodprov, har tagit ett prov

på sköldkörteln på henne, hon gick upp så snabbt i vikt,

och seg som en 13 åring vid promenader.

Det visade sig att jag hade rätt, min magkänsla ska man lita på,

iallafall när det gäller hundarna =)

Hon har ett förhöjt TSH värde, ett nytt prov görs om

1½ månad, det kan ha varit något tillfälligt, så därför

gör man om provet, visar det sig högt igen, ja då

vet jag inte vad man gör vidare, men de vet väl veterinären =)


Bamsemannen han går fortfarande på Rehab, traskar i vattnet,

och äter sin medicin. Han är bättre, men inte bra.

Frågade vad vi gör om han inte blir bra, då sa hon att

man kanske måste öppna benet och kolla...

Nä du, här öppnas inget ben, rota runt efter något som

de inte vet vad de ska leta efter.

En ung hund har lång rehab efter ett sånt ingrepp och

tyvärr har grabben åldern emot sig.

Han ska inte gå sista åren och inte få vara hund!

Han klarar sig fint på smärtstillande, och blir det inte

värre så får han ta dem!


Jag då, jag pluggar, drar ihop sig för prov, har gjort

några tester på nätet, och det ser då ut att jag kommer

bli godkänd i Medicin 1, om inte nerverna bråkar med mig

för att det är ett riktigt prov..


Har sökt 2 jobb, ett på ett annat gruppboende, och det

andra är på ett servicehus som jag en gång för längesen

jobbade på.

Har dock ingen förhoppning om att få nått av dem, eftersom de vill ha någon

som jobbar heltid

 
 
Mor

Mor

22 maj 2013 22:00

Har kollat Sardinien, ser helt underbart ut :)Grattis till "din" lilla Sockerpingla också från oss. Provet tror jag inte blir några stora problem, jag tror på dej, jag. Välkommen med Lejonen på Fredag, vi ska sköta om dom på bästa sätt.
Kram/Mor

http://www.hean.zoomin.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 2 december 2023 17:42

     

Av Mia - 3 juni 2023 15:48

Emma har klarat Anlagsprov i viltspår   16 minuter, klarade det självständigt    Och sen har  hon blivit BIR på en inoff   Krtiken: "Väl könspräglad, bra storlek,  Vackra mörka ögon, välplacerade öron, Rypisk hals, bra kropp, korr. bett, lite...

Av Mia - 23 augusti 2022 11:14

      Nu har Emma bott här i 3 veckor =) Går mycket bättre än vad jag tänkte!  Minna är en helt suverän storasyster      Emma är en mycket pigg och aktiv tjej, och envis, jisses amalia =)  Mycket lättlärd och nyfiken på allt.    ...

Av Mia - 16 juni 2022 16:19


Jag har länge sagt att Vi ska inte ha en valp något mer, och jag har hållt det,  Har tagit vuxna omplaceringar efter det beslutet!  Men... Nu går det inte längre, det kommer flytta hit en röd  Engelsk cocker spaniel flicka hit =)  Emma ska ho...

Av Mia - 1 februari 2022 11:52

Nytt år nytt barnbarn =)  Den 22 januari födde Sandra hennes och Patrics son Arvid =)  Det var lite svettigt på slutet, Patric fick corona och skulle då inte få vara med på förlossningen,  Det var 1,5 vecka till bf men Sandra hade haft förverka...

kategorier

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards